Les dades extretes de la branca suïssa del banc HSBC per l'informàtic Hervé Falciani, demostren que Jordi Pujol Ferrusola, primogènit de l'expresident de la Generalitat, va tenir un compte en aquesta entitat entre el 3 de maig de 1994 i el 2 de febrer de 1995.
Així ho afirma aquest dimarts 'El Confidencial', que ha tingut accés a la 'llista Falciani' en col·laboració amb el Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació (ICIJ). Les dades no precisen quants diners hi havia en aquest compte, obert per Pujol Ferrusola i la seva esposa, Mercè Gironés, i amb el qual van estar relacionats els seus fills, en aquell moment menors d'edat.
El fill de l'expresident es va identificar davant del HSBC com "economista i director de finances del sector d'explotació de marbre". En aquella època, segons recull el diari, Pujol Ferrusola i Gironès administraven una societat anomenada Natural Stone, que va aconseguir contractes amb l'administració pública, com el subministrament de 100.000 metres quadrats de marbre per l'ampliació de l'Aeroport del Prat.
Les dades també precisen que el matrimoni va facilitar a l'HSBC com a direcció de correspondència el número 5-15 del carrer Ganduxer de Barcelona, la mateixa direcció de societats com Active Translation, Project Marketing i Iniciatives Marketing i Inversions S.A.
Aquestes societats estan sota la lupa del jutge de l'Audiència Nacional, Pablo Ruz, que està investigant els ingressos procedents de constructors i contractistes de les administracions públiques catalanes, en el marc de la causa contra Jordi Pujol Ferrusola, per determinar si va rebre comissions il·legals a canvi de la consecució de contractes públics.
Jordi Pujol Ferrusola va tenir un compte al banc HSBC entre 1994 i 1995
Les dades de la 'llista Falciani' no determinen quants diners hi havia
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de febrer de 2015 a
les 21:17
Et pot interessar
-
Economia
Madrid presumeix d'un vol intercontinental... que fa escala a Barcelona
-
Economia
L’impacte econòmic de l’eclipsi solar total a Catalunya: hotels plens i allau de visitants
-
Economia
Sánchez Llibre encarrila la reelecció a Foment sense abaixar el to crític amb Illa
-
Economia
Armengol rep l'aval dels accionistes i aposta perquè el Sabadell faci un «nou salt»
-
Economia
L’ERO de Nestlé afectarà almenys 178 treballadors a Catalunya
-
Economia
Pimec condiciona apujar sous a la "productivitat" malgrat el conflicte a l'Iran
