Les dades extretes de la branca suïssa del banc HSBC per l'informàtic Hervé Falciani, demostren que Jordi Pujol Ferrusola, primogènit de l'expresident de la Generalitat, va tenir un compte en aquesta entitat entre el 3 de maig de 1994 i el 2 de febrer de 1995.
Així ho afirma aquest dimarts 'El Confidencial', que ha tingut accés a la 'llista Falciani' en col·laboració amb el Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació (ICIJ). Les dades no precisen quants diners hi havia en aquest compte, obert per Pujol Ferrusola i la seva esposa, Mercè Gironés, i amb el qual van estar relacionats els seus fills, en aquell moment menors d'edat.
El fill de l'expresident es va identificar davant del HSBC com "economista i director de finances del sector d'explotació de marbre". En aquella època, segons recull el diari, Pujol Ferrusola i Gironès administraven una societat anomenada Natural Stone, que va aconseguir contractes amb l'administració pública, com el subministrament de 100.000 metres quadrats de marbre per l'ampliació de l'Aeroport del Prat.
Les dades també precisen que el matrimoni va facilitar a l'HSBC com a direcció de correspondència el número 5-15 del carrer Ganduxer de Barcelona, la mateixa direcció de societats com Active Translation, Project Marketing i Iniciatives Marketing i Inversions S.A.
Aquestes societats estan sota la lupa del jutge de l'Audiència Nacional, Pablo Ruz, que està investigant els ingressos procedents de constructors i contractistes de les administracions públiques catalanes, en el marc de la causa contra Jordi Pujol Ferrusola, per determinar si va rebre comissions il·legals a canvi de la consecució de contractes públics.
Jordi Pujol Ferrusola va tenir un compte al banc HSBC entre 1994 i 1995
Economia
Les dades de la 'llista Falciani' no determinen quants diners hi havia
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de febrer de 2015 a
les 21:17
Et pot interessar
-
Economia
La sostenibilitat, nova oportunitat estratègica i d'innvovació segons la Cecot i BBVA
-
Economia
Foment del Treball reclama regular el dret de vaga a les portes de l’11 de novembre
-
Economia
El govern espanyol activa per primer cop la retirada d'oli del mercat per evitar una caiguda dels preus
-
Economia
Catalunya concentra el 45% del negoci de BBVA Spark a Espanya
-
Economia
El Mobile estrenarà un espai dedicat a la salut amb més de 70 ponents: «Volem que la bata blanca al congrés»
-
Economia
Treball planteja apujar fins als 1.286 euros al mes el salari mínim el 2027
