La crisi islandesa és massa freda pel Big Mac. La crisi de l'economia islandesa, i especialment la caiguda de la seva divisa, ha forçat Lyst EHF, l'operador de les franquícies dels restaurants de la marca McDonald's al país, ha cessar les seves activitats sota l'ensenya nord-americana el proper 1 de novembre.
Lyst, que ha d'importar la pràctica totalitat ingredients necessaris per elaborar els menús dels seus restaurants, no pot aguantar el pronunciat encariment dels seus costos per la caiguda de la corona islandesa.
Ara bé, la companyia islandesa ha precisat que pretén reobrir els restaurants operats fins ara sota la marca McDonald's amb una altra denominació, sense que s’hagin previst retallades de plantilla.
La cadena nord-americana de menjar ràpid, que va inaugurar el primer dels seus restaurants a Islàndia el 1993, va obtenir un benefici net de 1.261 milions de dòlars (840 milions d'euros) en el tercer trimestre de 2009, el que suposa un increment del 5,8 % respecte al mateix període de l'any precedent.
La xifra de negoci de la multinacional de l'hamburguesa va arribar als 6.046,7 milions de dòlars (4.029 milions d'euros), un 3,5% menys, arrossegada per l'impacte del canvi de divises, amb una baixada de les vendes del 6,6%.