La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha difós una nova circular sobre criptomonedes a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) en què estableix que les campanyes publicitàries entorn d'aquests tipus de valors han d'indicar que les inversions no estan regulades, poden no ser adequades per a inversors minoristes i es pot perdre tot l'import invertit.
Alhora, l'entitat de regulació del mercat estableix un procediment pel qual les campanyes publicitàries massives destinades a 100.000 persones o més s'hauran de comunicar amb un mínim de deu dies d'antelació a la mateixa CNMW. També es fixen les eines i procediments per fer efectiva la supervisió de l'activitat publicitària dels criptoactius.
Segons la CNMV, l'objectiu dels nous protocols és que la publicitat d'aquests productes ofereixi continguts "veraços, comprensibles i no enganyosos", i que incloguin "de forma visible" els riscos que hi són associats. La circular estableix que la publicitat sobre criptoactius haurà de ser "clara, equilibrada i imparcial", i els missatges proporcionaran informació sobre els riscos del producte "de manera fàcilment llegible i perceptible".
La circular no conté cap norma sobre els productes en ells mateixos, ni sobre els proveïdors ni sobre els serveis proporcionats sobre aquests actius, sinó exclusivament sobre els requisits que haurà de complir l'activitat publicitària.
El nou protocol serà d'aplicació als proveïdors de serveis sobre criptoactius quan facin aquestes activitats publicitàries, a les proveïdores de serveis publicitaris o a qualsevol altra persona física o jurídica que faci aquesta activitat. Això inclou persones físiques que, de forma remunerada, publicitin i promocionin criptoactius. El comunicat de la CNMV destaca, en aquest aspecte, "productes o serveis promocionats a través d'influencers".
La publicitat sobre criptomonedes haurà d'indicar que es pot perdre la inversió
S'haurà de comunicar prèviament a la CNMV les campanyes destinades a 100.000 persones o més

- El bitcoin, una de les criptomenedes més populars -
- Pixabay
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
-
Collboni reforça l'alcaldia per la fragmentació de l'oposició, segons una enquesta d'«El Periódico» Marc Orts i Cussó
Publicat el 17 de gener de 2022 a les 20:49
Et pot interessar
-
Economia Els empresaris catalans i valencians collen pel Corredor Mediterrani: «És urgent»
-
Economia Hotels catalans de rècord: l'agost amb més clients de la història
-
Economia Un vot enigmàtic al consell d'administració i la segona opa: totes les incògnites sobre el Sabadell
-
Economia L’eix gironí, el Pla de Lleida i les comarques de muntanya lideren el creixement català amb un 4,5%
-
Economia Cop d'efecte del BBVA: apuja un 10% l'oferta de l'opa al Sabadell
-
Economia Els sous dels joves creixen la meitat que els dels sèniors