La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha difós una nova circular sobre criptomonedes a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) en què estableix que les campanyes publicitàries entorn d'aquests tipus de valors han d'indicar que les inversions no estan regulades, poden no ser adequades per a inversors minoristes i es pot perdre tot l'import invertit.
Alhora, l'entitat de regulació del mercat estableix un procediment pel qual les campanyes publicitàries massives destinades a 100.000 persones o més s'hauran de comunicar amb un mínim de deu dies d'antelació a la mateixa CNMW. També es fixen les eines i procediments per fer efectiva la supervisió de l'activitat publicitària dels criptoactius.
Segons la CNMV, l'objectiu dels nous protocols és que la publicitat d'aquests productes ofereixi continguts "veraços, comprensibles i no enganyosos", i que incloguin "de forma visible" els riscos que hi són associats. La circular estableix que la publicitat sobre criptoactius haurà de ser "clara, equilibrada i imparcial", i els missatges proporcionaran informació sobre els riscos del producte "de manera fàcilment llegible i perceptible".
La circular no conté cap norma sobre els productes en ells mateixos, ni sobre els proveïdors ni sobre els serveis proporcionats sobre aquests actius, sinó exclusivament sobre els requisits que haurà de complir l'activitat publicitària.
El nou protocol serà d'aplicació als proveïdors de serveis sobre criptoactius quan facin aquestes activitats publicitàries, a les proveïdores de serveis publicitaris o a qualsevol altra persona física o jurídica que faci aquesta activitat. Això inclou persones físiques que, de forma remunerada, publicitin i promocionin criptoactius. El comunicat de la CNMV destaca, en aquest aspecte, "productes o serveis promocionats a través d'influencers".
La publicitat sobre criptomonedes haurà d'indicar que es pot perdre la inversió
S'haurà de comunicar prèviament a la CNMV les campanyes destinades a 100.000 persones o més

- El bitcoin, una de les criptomenedes més populars -
- Pixabay
ARA A PORTADA
-
Alejandro Fernández no serà al primer acte de Feijóo a Catalunya després del congrés del PP Pep Martí i Vallverdú
-
-
El Suprem apunta al finançament del PSOE: demana informació sobre les donacions d'Ábalos al partit Redacció
-
El 17% dels nascuts en famílies castellanoparlants fa servir el català habitualment Ona Sindreu Cladera
-
Publicat el 17 de gener de 2022 a les 20:49
Et pot interessar
-
Economia El Port de Barcelona continua creixent: la terminal BEST podrà emmagatzemar un 25% més de contenidors
-
Economia Brussel·les obrirà un procediment d'infracció a Espanya per obstaculitzar l'opa al Sabadell
-
Economia Cirsa debuta a borsa de la mà de 250 inversors internacionals: «Estem preparats per fer aquest pas»
-
Economia Els afiliats a la Seguretat Social augmenten un 1,1% interanual al juny i creixen en 36 comarques
-
Economia El CTESC afirma que l’execució estatal en infraestructures catalanes és «denunciable»
-
Economia La Generalitat pagarà 48 milions d'euros fins al 2030 a la fundació del Mobile perquè Barcelona en continuï sent la seu