La UGT recorrerà l'ERO d'Iveco

Publicat el 25 de juny de 2009 a les 16:21
 
UGT de Catalunya a Iveco presentarà un recurs d'alçada davant de la Inspecció de Treball perquè anul·li la decisió del Departament de Treball d'aprovar l'ERO. El sindicat denuncia que es tracta d'una deslocalització, ja que Iveco s'està duent la producció a l'estranger, i que aquest ERO temporal és 'un preludi' del tancament de la planta barcelonina.
El sindicat ha afirmat que no entén com Treball pot subvencionar 'la deslocalització de la indústria catalana' i ha avisat que les mobilitzacions tindran continuïtat. El comitè d'empresa ha demanat a les administracions públiques i a les empreses privades que es dediquen al transport col·lectiu de persones al sector urbà que no adquireixin cap vehicle que no sigui produït a l'Estat. Actualment, Iveco està fabricant autobusos urbans de Barcelona, Madrid, Sevilla, Màlaga, Salamanca i València, entre d'altres.
Iveco España, l'antiga Pegaso, és la divisió de vehicles industrials del grup Fiat i a Barcelona produeix autobastidors d'autocars i autobusos. L’empresa va decidir fa uns mesos extingir la línia de muntatge de bus urbà i traslladar-la a les plantes de Nonet, a França, i de Grottaminarda, a Itàlia. Això significa la deslocalització d'un 40% de la producció de Barcelona, on només es fabricarien autobusos interurbans, una producció molt menys estable i que suposa menys hores de treball.
A més dels 240 llocs de feina directes, UGT ha calculat que el tancament de la planta de Barcelona afectaria uns 1.200 treballadors i treballadores d'altres empreses dedicades als components i la carrosseria, sobretot a Arbúcies i Tona, localitats on es finalitzen majoritàriament els autocars i autobusos fabricats per Iveco a Zona Franca.