La Xina supera els EUA amb una capacitat instal·lada total de 41,8 gigawatts el 2010, que s'espera que arribi als 50 gigawatts per a aquest any 2011, la qual cosa suposa un creixement del 62 per cent respecte a l'any 2009. Gràcies a l'eòlica, es calcula que la Xina reduirà les emissions de diòxid de carboni en 90 milions de tones, a més de reduir la seva dependència energètica de l'exterior.
El desenvolupament de les energies renovables s'ha convertit en una qüestió d'enorme rellevància a la Xina. Una llei sobre energies netes va ser promulgada l'any 2005 i en l'últim Pla Quinquennal, aprovat el passat mes de novembre i que posa les bases per al desenvolupament econòmic del país en el període 2011-2015, el desenvolupament d'aquest sector cobra una gran importància. De fet, el Consell d'Estat tempteja un possible pla de 758 milions de dòlars per incentivar el progrés d'aquesta indústria.
Amb la capacitat eòlica instal·lada fins ara, es calcula que la Xina estalviarà 31,3 milions de tones mètriques de carbó a l'any i reduirà les emissions de diòxid de carboni en 90 milions de tones, una xifra que augmentarà quan l'any que ve la capacitat pugi fins els 55 gigawatts, segons les previsions del govern.
A més dels avantatges mediambientals, el desenvolupament del sector de les energies renovables té també múltiples avantatges per a la Xina pel que fa a la seva independència energètica. El país asiàtic continua sent massa dependent de les importacions energètiques per alimentar el seu creixement econòmic i la disponibilitat d'energies renovables podria assegurar de forma més duradora el seu desenvolupament i eliminar l'excés de dependència de l'exterior.
Així, s'espera que el país arribi als 100 gigawatts de potència instal.lada el 2015 i que el 2020 la quantitat es dupliqui.
La Xina esdevé la primera potència mundial d'energia eòlica instal·lada
El país asiàtic supera els EUA amb una capacitat total de 41,8 gigawatts el 2010
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de gener de 2011 a
les 19:54
Et pot interessar
-
Economia
Aquests són els aliments que més s'han encarit al febrer
-
Economia
Els diners que hauries d'estalviar cada mes per gaudir de salut financera, segons els experts
-
Economia
Els estrangers protagonitzen la meitat de les compres d'habitatge a barris com la Barceloneta
-
Economia
Les dones cobren menys complements, tot i la disminució de la bretxa salarial a Catalunya
-
Economia
«És intolerable»: cop sobre la taula dels empresaris pel desgavell a Rodalies
-
Economia
La inflació cau al 2% en l'arrencada de l'any a Catalunya per l'electricitat i els combustibles
