"El desdoblament de l'Eix Transversal, al ralentí", aquesta és la portada d'aquest dissabte del diari "Avui". Una crònica interior assegura que es tracta d'una estratègia de l'empresa constructora de l'obra, Cedinsa, per pressionar el Govern i així aconseguir un augment de les bonificacions. Segons la crònica la concessionària al·lega que la crisi ha modificat substancialment les previsions de trànsit que es feien en el contracte inicial i considera que el desdoblament "no li serà rendible".
El contracte que es va adjudicar Cedinsa, per davant d'empreses més grans com ACS, Ferrovial i Acciona, preveia invertir 708 milions d'euros en les obres. L'adjudicatària de l'obra hauria de recuperar la seva inversió i treure'n beneficis amb els 33 pagaments anuals que haurà de fer el govern a partir del moment que acabin les obres. Aquests pagaments estan fixats en funció del volum de trànsit de la via. Com més trànsit, més ingressos per a la concessionària.
Llegir article a l'Avui
L'Eix transversal, al ralentí
Segons el diari Avui, Cedinsa fa les obres xino-xano per aconseguir més bonificacions.
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 03 d’abril de 2010 a les 08:27
Et pot interessar
-
Economia El BBVA ajusta l'oferta pel Banc Sabadell
-
Economia Renfe elimina els Avlo entre Barcelona i Madrid
-
Economia Primer pas d'Europa perquè els Estats Units abaixin al 15% els aranzels als cotxes
-
Economia La Generalitat refinança amb la banca 3.500 milions del FLA a les portes de la condonació del deute
-
Economia La patronal d'El Corte Inglés, Ikea i Carrefour demana 16.000 immigrants per cobrir vacants
-
Economia Les hipoteques registren el millor juny dels últims quinze anys