El govern espanyol ha tret aquest dilluns 500 milions d'euros més del Fons de Reserva de la Seguretat Social per poder garantir el "pagament puntual de les pensions contributives del sistema públic", segons explica en un comunicat. Amb aquesta disposició, el Fons de Reserva de la Seguretat Social cau fins als 48.722,14 milions d'euros, el 5,76% del PIB del 2013.
L'1 de juliol, com és habitual, es produeix una necessitat de finançament extraordinària per pagar la mensualitat de les pensions, i el 21 de juliol es liquida l'IRPF corresponent a aquestes pensions. Per aquest motiu, l'1 de juliol la Tresoreria General ja va treure del Fons 5.500 milions d'euros.
L'executiu espanyol ha convocat per a aquest mes de juliol la Comissió de Seguiment del Fons de Reserva, on participen els sindicats i les organitzacions empresarials, per analitzar l'evolució i situació del Fons de Reserva.
L'Estat torna a tirar de la 'guardiola' de les pensions per pagar les jubilacions
Treu 500 milions més del Fons de Reserva de la Seguretat Social
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de juliol de 2014 a
les 16:32
Et pot interessar
-
Economia
L'acord per la jornada de 35 hores per als funcionaris arribarà divendres
-
Economia
La rebaixa de l'IVA fa caure entre 15 i 20 cèntims el litre el preu del combusitble el primer dia
-
Economia
Trump posposa cinc dies l'ultimàtum a l'Iran i restaura la calma a les borses internacionals
-
Economia Les deduccions per reformes energètiques que et faran estalviar diners a la declaració de la renda
-
Economia
Així pots saber ja si et tocarà pagar abans de fer la declaració de la renda
-
Economia
El BOE publica les 80 mesures de l'escut social per la guerra de l'Iran
