Concretament, l'euríbor ha baixat 0,45 punts des que va començar el mes de novembre, i acumula una retallada d'1,6 punts des del passat 10 d'octubre, després de la rebaixa de tipus d'interès aplicada pels principals bancs centrals.
  Els analistes argumenten que l'IPC s'ha situat en el 3,2% a la zona euro -quatre dècimes per sota de l'IPC a Espanya-, i que el Banc Central Europeu (BCE) pot concentrar-se en mesures de relaxació monetària per reactivar l'economia i deixar de vetllar pel control dels preus.
  De fet, el producte interior brut (PIB) de la zona euro va baixar un 0,2% en el tercer trimestre, fet que suposa el segon trimestre consecutiu de creixement negatiu, i la primera recessió des de la seva creació el 1999, segons les dades ofertes avui per l'Eurostat.
  L'economia espanyola es va contraure un 0,2% en el tercer trimestre de l'any, davant del creixement del 0,1% experimentat en el trimestre precedent, sent la primera vegada en 15 anys que el PIB trimestral registra un creixement negatiu, segons l'avanç de la Comptabilitat Nacional Trimestral publicat avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
  L'euríbor s'aproxima sense pausa als tipus oficials d'interès, que després de l'últim descens se situen en el 3,25%. A més, el mercat dóna per descomptat que el preu oficial del diner baixarà el mes de desembre vinent.