Del rei ha considerat que l'aposta per la internacionalització del vi iniciada fa anys ha "suavitzat" els efectes de la crisi. Els dos punts clau per afrontar la situació, ha indicat, són la diversificació en els mercats i en la cartera de productes perquè "ajuda a disminuir el risc".
  Preguntat sobre la nova Organització Comuna del Mercat (OCM) del Vi, Del Rey ha afirmat que fet que més el "preocupa" és l'assignació de fons per a la promoció dels vins espanyols en tercers països.
  En aquest sentit, ha advocat per crear un capítol de suport a la promoció "amb una quantitat econòmica important" que estigui acompanyat d'"un sistema de gestió eficaç i senzill per a les empreses". Ha remarcat que la majoria de les firmes són cellers de mida petita amb una gran capacitat exportadora, de manera que promocionar-se fora "no ha de ser tan complicat".
  Del Rey ha presentat l'Observatori, que fa dos mesos que funciona, a la seu de la Conselleria d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural. L'objectiu de l'entitat és fer estudis sobre la situació del sector per preveure actuacions, difondre informació i buscar la col·laboració d'administracions i empreses. Actualment fa informes sobre hàbits del consumidor, vi blanc, tendències i vendes a Alemanya, entre d'altres.