Mango tanca el 2024 amb xifres «històriques»: «Estem en el millor moment»

L'empresa factura 3.339 milions i obté 219 milions de beneficis, un 27% més, a més d'ultimar l’obertura a Barcelona de la primera botiga de moda de llar

El president i conseller delegat de Mango, Toni Ruiz
El president i conseller delegat de Mango, Toni Ruiz | ACN / Albert Segura
Redacció
10 de març de 2025, 14:19

Mango ha tancat el 2024 amb 219 milions d’euros de beneficis, un 27% més que l’any anterior, i una facturació de 3.339 milions d’euros, un 7,6% més. La multinacional de la moda ha qualificat l’exercici “d’excel·lent” i ha ressaltat les xifres “històriques” d’inversió, destinada sobretot a l’obertura i reforma de botigues -de fet, n’ha obert 260, pràcticament una cada dia feiner-, la tecnologia i l’ampliació de la seva capacitat logística. “Estem en el millor moment de la història”, ha dit el president i conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, en la roda de premsa.

“És un dia molt emotiu perquè és el primer cop que us rebem des de la mort del nostre fundador, Isak Andic”, ha dit Ruiz des d’un principi. “Ens ha transmès una cultura única que ens defineix, tot el que som ho devem a ell i avui més que mai tenim el compromís de continuar millorant l’excel·lència de tot allò que ens defineix”, ha agregat.

La mort sobtada del fundador de l’empresa ha marcat l’any 2024 per a Mango i diverses de les preguntes han girat entorn aquesta qüestió. Ruiz ha remarcat que va sentir un “dolor molt profund” per la mort d’Andic i gestionar-la “no ha estat gens fàcil”. Així mateix, ha indicat que la reobertura de la investigació és quelcom “dur emocionalment”.

Després de tot, el directiu ha remarcat que el projecte de Mango “batega més enllà” del seu fundador. “Isak va deixar tot això molt ordenat”, ha dit l’actual president i conseller delegat de l’empresa. “La família continuarà el seu llegat”, ha afegit.

Resultats financers

En relació amb la facturació, la companyia ha detallat que prop d’un 80% ha estat internacional. La major part de les vendes ha estat en el canal físic (2.200 milions d’euros), mentre que la venda en línia ha aportat 1.100 milions d’euros, un terç del total. Per segments, ressalta que el de dona va aportar un 79% dels ingressos i es va mantenir com a “motor”, mentre que el de nens i adolescents -la línia que anomenen ‘Teen’- van mostrar una “forta evolució”.

Dels resultats financers també destaca que l’ebitda s’ha enfilat fins als 636 milions d’euros, un 19% interanual més; el marge brut s’ha situat en el 60,7% de les vendes, alhora que ha millorat la rendibilitat. L’exercici ha tancat amb un deute net de 78 milions d’euros. “És una posició molt sòlida”, ha valorat la directora financera de la companyia, Margarita Salvans, que ha negat, de nou, que es plantegin fer el salt a la borsa.

Ruiz ha defensat que les xifres són una mostra de la progressió “positiva” dels últims anys. En aquest sentit, ha contrastat els resultats del 2024 amb els del 2019, quan van guanyar 21 milions d’euros. “Això demostra l’atractiu de la nostra proposta de valor i que el nostre model de negoci és sòlid i sostenible”, ha afirmat.

Nova botiga dedicada a la moda de la llar

Un dels elements que ha emfatitzat la companyia durant la presentació dels resultats ha estat l’obertura d’una nova botiga dedicada a la moda de la llar, el pròxim mes d’abril. L’establiment de 400 metres quadrats que s’ubicarà a l’avinguda Diagonal de Barcelona serà el primer que s’enfoca únicament al segment Mango Home, que l’empresa va crear el 2021. Durant l’any vinent l’empresa espera obrir quatre botigues més d’aquesta línia.

Mango ha assegurat que la seva aposta pel segment de la llar és “molt diferencial” i arriba per “aportar alguna cosa nova”. Segons els directius de l’empresa, el que els distingirà de la competència és la “qualitat, artesania, disseny i estil mediterrani”.

El 2024 ha estat el primer any del pla estratègic presentat en l’exercici anterior, que es fixava objectius per al període 2024 – 2026. Per aquest 2025, la companyia ha avançat que preveu continuar augmentant la inversió i situa la facturació en els 4.000 milions d’euros.

Durant l’últim any l’empresa ha augmentat la plantilla en més de 900 persones, superant així els 16.400 empleats a finals de l’exercici. Els punts de venda s’han enfilat fins a més de 2.800.

“Tenim un full de ruta molt clar”, ha afirmat Ruiz. “No hem deixat de repetir que el projecte de Mango llueix i batega amb més força que mai i estem convençuts que les pàgines més brillants de la nostra història encara s’han d’escriure”, ha sentenciat el directiu.