
Ni la possible flexibilització del dèficit ni els cants de sirena sobre el nou finançament permeten al conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, albirar un punt d'optimisme respecte l'estat de les finances de la Generalitat de Catalunya. Així ho ha demostrat el conseller aquesta tarda quan ha avisat que el pressupost de la Generalitat serà "dur" i "demanarà mantenir una postura de contenció".
"M'agradaria poder enviar un missatge diferent", ha admès en una atenció als mitjans a les jornades "Economia 2013" d'Unnim Caixa celebrades aquest dimarts a Sabadell, Vallès Occidental, però el conseller ha recordat la patacada dels ingressos, l'atur i el calaix de la Generalitat com circumstàncies que castiguen les previsions.
Mas-Colell ha reclamat una flexibilització de l'objectiu del dèficit del 2% per Catalunya en cas que la Unió Europea flexibilitzi el dèficit espanyol fins el 6%. "Pensem que Europa pensarà que cal un ritme d'ajust més pausat i esperem que això es traspassi a les autonomies", ha desitjat el conseller.
El titular d'Economia, d'altra banda, ha descartat demanar un "crèdit pont" per pal·liar la situació econòmica de la Generalitat. En aquest sentit, ha indicat que "el problema dels crèdits és que algú els ha de donar i la situació dels mercats és que és; i després del cas de Xipre encara és pitjor."