El selectiu de referència de les borses espanyoles, l'Ibex-35, no ha aconseguit tancar tres dies seguits en positiu. Després del bon comportament dels mercats en els dos últims dies, l'índex ha perdut un 0,84% en la sessió de dijous.
El motiu s'ha de buscar en l'escenari europeu, ja que la inconcreció sobre el possible ajut a Grècia ha retornat el nerviosisme als mercats europeus i els han tenyit de vermell. A més, la cotització de l'euro ha caigut respecte a la del dòlar. En el mercat estatal, els valors que més han patit han estat els del sector financer. BBVA ha perdut un 1,78% i Santander, un 1,73%. Per la seva banda, Bankinter s'ha deixat un 2,2% el català Banc Sabadell, un 0,96%.
La resta de principals valors tampoc han tancat en positiu. Així, Telefónica ha caigut un 0,47%; Repsol, un 0,61% i Iberdrola, un 0,36%. En el costat dels guanys, els primers llocs els han ocupat Gamesa, que ha repuntat un 1,55% i Iberia, un 1,33%. Tot i la caiguda d'aquest dijous, el balanç del mes de març es positiu per a l'Ibex-35. Després de passar-ho malament al gener i febrer, aquest tercer mes de l'any ha recuperat gairebé un 7%.
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de març de 2010 a
les 18:29
Et pot interessar
-
Economia
Josep Pla i un «infern fiscal»
-
Economia
Sánchez tanca la visita a la Xina amb acords per reforçar l’exportació porcina
-
Economia
L’FMI alerta d’una recessió global si continua el conflicte a l’Orient Mitjà
-
Economia
Les famílies i les pimes són els col·lectius més perjudicats pel repunt de la inflació
-
Economia
Mercabarna preveu igualar les vendes de roses per Sant Jordi malgrat l'encariment dels preus
-
Economia
Europa es posiciona a favor dels internis a Espanya: les claus per entendre l'última sentència del TJUE
