Pastas Gallo s'endurà la producció de pasta seca que es fa a Granollers a la fàbrica que té a El Carpio, a Còrdova, segons ha avançat el diari Ara. La decisió afectaria 74 treballadors, a qui se'ls hi ha ofert traslladar-los en bloc a la planta andalusa. Es tracta, precisament, d'on es va moure la seu de la companyia per la celebració del referèndum de l'1 d'octubre del 2017.
Segons ha explicat la companyia a NacióDigital, aquest canvi es deu a un "procés d'especialització", que faria que a la planta granollerina es concentrés en la pasta fresca, els canalons i la lasanya, mentre que la d'Esparreguera s'especialitzaria en pasta sense gluten i la la de sant Vicenç dels Horts, en pasta oriental. Pel que fa a la d'El Carpio, es dedicaria únicament al producte de la pasta seca: "S'ofereix el trasllat del col·lectiu dels treballadors per retenir l'experiència que tenen després de tants anys", es defensa des de la companyia.
De fet, Pastas Gallo defensa que s'estudien nous projectes per la planta de Granollers, que de moment no es poden explicar: "Ni es deslocalitza, ni es tanca ni es deixa morir lentament. Ningú perdrà el seu lloc de treball", afegeixen.
Tot i això, està previst que el pròxim 15 de febrer s'obri una taula de negociació. Els treballadors tenen temps fins l'abril per decidir si accepten el trasllat a la planta andalusa. En cas contrari, l'empresa estudiaria reubicar-los a alguna de les altres plantes catalanes.
Pastas Gallo és propietat del fons d'inversió Proa Capital des de l'octubre del 2019, quan la van comprar als germans Espona Massana.
Pastas Gallo s'endú la producció de pasta seca de Granollers per traslladar-la a Còrdova
Economia
L'empresa ho justifica per un "procés d'especialització" i defensen que seguiran apostant per la planta granollerina
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
08 de febrer de 2021 a
les 19:30
Et pot interessar
-
Economia L'euríbor tanca l'agost a l'alça i frega el 3%: els experts recomanen hipoteques a tipus fix
-
Economia El govern espanyol arxiva l'expedient d'inhabilitació contra Holaluz
-
Economia L'encariment dels carburants dispara la inflació fins al 4,3%
-
Economia
Bizum s'estrena als comerços sense impacte entre els clients: «No te'l demanen»
-
Economia El SOC promou la inserció laboral amb cursos de català
-
Economia
«Catalunya té un greu problema de lideratge»
