
El cònsol de Portugal a Barcelona, Paulo Teles da Gama, amb Manuel Lino, de Turisme de Portugal. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.
Barcelona és un destí turístic global per a visitants d'alt poder adquisitiu, ja siguin russos, àrabs o asiàtics. I Portugal s'ha proposat captar-ne una part. L'agència estatal Turisme de Portugal va organitzar aquest dijous un work-shop a la Casa Batlló de Barcelona per posar en contacte touroperadors catalans i globals amb els responsables turístics de diverses regions portugueses, amb la idea que "al turista rus, o àrab, o asiàtic, que fa molts quilòmetres per visitar Barcelona, potser li ve de gust fer-ne un grapat més i conèixer dos països en pocs dies".
Així ho explicava aquest dimecres Manuel Lino, product manager de Turisme de Portugal. "El Prat és per a nosaltres un mercat molt desitjable", assegurava. I negava que aquesta pretensió pugui ser vista com una competència per part del sector turístic català: "Pot ser una estratègia win-win."
Portugal, concretament, està interessat en promocionar les regions turístiques de Porto, Estoril-Cascais, les illes Açores i la de Madeira. "Les illes són d'allò més sorprenents, no tenen res a veure amb el Mediterrani, i poden interessar molt a segons quins públics", assegura Lino.
Un segon objectiu del work-shop de Turisme de Portugal -el primer que organitzaven arreu del continent- també era el de captar turisme d'alt poder adquisitiu català. Dins d'aquest segment, Turisme de Portugal pensa especialment en les empreses, perquè escullin el país per realitzar-hi stages de personal, o bé sigui el destí escollit per als "viatges d'incentius" que algunes ofereixen als seus màxims directius.