El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha tancat la polèmica sobre la consideració del castellà com a llengua vehicular imposant un percentatge concret del seu ús en el sistema escolar català. Un 25% de les classes s'hauran de fer en castellà.
La mesura inicialment s'aplicarà en cinc escoles on els pares de cinc alumnes van reclamar-ho –cap dels quals del Ripollès- però estableix un precedent per la resta del país. A la pràctica suposa que a banda de llengua castellana una altra assignatura troncal es podria haver d'impartir en espanyol si només hi ha una sola família que ho demani.
El TSJC imposa un 25% de castellà a les escoles
Considera que s'ha d'evitar que "l'ús de la llengua castellana sigui simbòlic" | Inicialment s'aplicarà en cinc centres escolars
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de gener de 2014 a les 14:04
Et pot interessar
-
Societat Investiguen Erling Haaland per provocar una commoció cerebral a la mascota del Manchester City
-
Societat L'històric rècord de Messi que ha superat un jugador de l'Atlètic de Madrid contra l'Espanyol
-
Societat Sí que es podran fer servir vapejadors a les platges de Barcelona
-
Societat Arbres caiguts, talls ferroviaris i a les carreteres i la Volta, en escac: el vent sacseja Catalunya