19
de febrer
de
2014
Els usuaris estan desesperats amb els horaris del tren. Foto: Adrià Costa
La línia de Rodalies de Vic i Ripoll és la menys utilitzada de la xarxa de l'entorn de Barcelona. Concretament, la fan servir al cap de l'any uns 6,6 milions d'usuaris, una xifra cinc vegades inferior a la mitjana de la resta. És una dada normal ja que la població és molt menor però els seus defensors, organitzats a l'entorn de la plataforma “Perquè no ens fotin el tren”, asseguren que la utilització augmentaria si s'acabessin amb uns horaris “totalment incongruents”.
Aquesta planificació poc lògica la pateixen sobretot els usuaris del Ripollès. Amb el canvi d'horari del primer tren és impossible ser a les vuit del matí –quan comencen algunes de les jornades laborals- a Barcelona. De fet, la primera expedició ara tarda dotze minuts més –ha deixat de ser a la pràctica semidirecte per passar a parar a totes les estacions- però a més acumula un retard mitjà a l'entorn dels onze minuts. D'aquesta manera s'acaba arribant a plaça Catalunya abans de dos quarts de nou.
En sentit contrari sí que és possible ser a les vuit del matí a Ripoll (sortint a les 6.06 de Barcelona) quan en principi la demanda per fer tràmits o anar a treballar és menor. Aquesta situació poc lògica es repeteix al vespre. Mentre el darrer tren que surt de la ciutat comtal ho fa a les 20.17 (arriba a les 22.00 a Ripoll), des del Ripollès es pot agafar un servei a les nou del vespre.
Coordinació amb “Perquè no ens fotin el tren”
La demanda dels horaris és una de les qüestions que els usuaris del Ripollès vehicularan a través del col·lectiu “Perquè no ens fotin el tren” que des de fa mesos s'ha organitzat a Torelló i Manlleu . El dissabte passat es van trobar per primera vegada a la capital del Ges també amb persones de Centelles i el Ripollès. “Va ser una manera de desvirtualitzar-nos ja que fins ara la majoria només ens 'coneixíem' a través de Twitter i altres xarxes socials” explica el santjoaní Àlex Porta. Tot i que de moment no tenen previst crear un grup local a Ripoll sí que es mantindran en contacte perquè des d'aquest col·lectiu transmetin les seves queixes a l'administració.
Cal recordar que el Departament de Territori es va comprometre a mantenir reunions periòdiques amb els usuaris per conèixer de primera mà els problemes de la línia. A la propera, prevista pel mes de març, esperen que se'ls expliqui la proposta de bonificació de les tarifes dels usuaris més habituals. A més, el col·lectiu acaba de crear un blog amb models de queixa perquè, tal i com assenyala Àlex Porta, “sovint la gent s'enfada però no acaba deixant per escrit les incidències”.
La línia de Rodalies de Vic i Ripoll és la menys utilitzada de la xarxa de l'entorn de Barcelona. Concretament, la fan servir al cap de l'any uns 6,6 milions d'usuaris, una xifra cinc vegades inferior a la mitjana de la resta. És una dada normal ja que la població és molt menor però els seus defensors, organitzats a l'entorn de la plataforma “Perquè no ens fotin el tren”, asseguren que la utilització augmentaria si s'acabessin amb uns horaris “totalment incongruents”.
Aquesta planificació poc lògica la pateixen sobretot els usuaris del Ripollès. Amb el canvi d'horari del primer tren és impossible ser a les vuit del matí –quan comencen algunes de les jornades laborals- a Barcelona. De fet, la primera expedició ara tarda dotze minuts més –ha deixat de ser a la pràctica semidirecte per passar a parar a totes les estacions- però a més acumula un retard mitjà a l'entorn dels onze minuts. D'aquesta manera s'acaba arribant a plaça Catalunya abans de dos quarts de nou.
En sentit contrari sí que és possible ser a les vuit del matí a Ripoll (sortint a les 6.06 de Barcelona) quan en principi la demanda per fer tràmits o anar a treballar és menor. Aquesta situació poc lògica es repeteix al vespre. Mentre el darrer tren que surt de la ciutat comtal ho fa a les 20.17 (arriba a les 22.00 a Ripoll), des del Ripollès es pot agafar un servei a les nou del vespre.
Coordinació amb “Perquè no ens fotin el tren”
La demanda dels horaris és una de les qüestions que els usuaris del Ripollès vehicularan a través del col·lectiu “Perquè no ens fotin el tren” que des de fa mesos s'ha organitzat a Torelló i Manlleu . El dissabte passat es van trobar per primera vegada a la capital del Ges també amb persones de Centelles i el Ripollès. “Va ser una manera de desvirtualitzar-nos ja que fins ara la majoria només ens 'coneixíem' a través de Twitter i altres xarxes socials” explica el santjoaní Àlex Porta. Tot i que de moment no tenen previst crear un grup local a Ripoll sí que es mantindran en contacte perquè des d'aquest col·lectiu transmetin les seves queixes a l'administració.
Cal recordar que el Departament de Territori es va comprometre a mantenir reunions periòdiques amb els usuaris per conèixer de primera mà els problemes de la línia. A la propera, prevista pel mes de març, esperen que se'ls expliqui la proposta de bonificació de les tarifes dels usuaris més habituals. A més, el col·lectiu acaba de crear un blog amb models de queixa perquè, tal i com assenyala Àlex Porta, “sovint la gent s'enfada però no acaba deixant per escrit les incidències”.
Blog amb models de queixa del col·lectiu "Perquè no ens fotin el tren"