07
d'octubre
de
2014, 07:54


Txarango ha viscut un cap de setmana ben intens i, al mateix temps, molt especial. Dissabte a la nit van protagonitzar un concert solidari a Torelló amb l'objectiu de finançar un centre social que durà el seu nom al Senegal. L'endemà, amb un públic ben diferent, esdevenien els caps de cartell dels Petits Camaleons, un festival de música a Sant Cugat del Vallès on la mainada és protagonista.
Tot a punt per marxar a l'Àfrica
“Segurament aquest és el projecte més gran i més il·lusionant de tots els que hem fet fins ara”, explicaven els membres de Txarango fa unes setmanes quan van donar a conèixer el projecte solidari a la Casamance. El grup del Ripollès s'ha implicat amb la tasca de turisme solidari i responsable del maresmenc Quim Fàbregas.

Ídols entre la mainada
Poques hores després de viure un dels concerts més especials de la gira –cada any en dediquen un a una causa solidària-, els Txarango actuaven a Sant Cugat. Si a Torelló ho feien davant d'un públic amb una mitjana d'edat més alta de l'habitual –Alguer Miquel reconeixia que no hi havia les habituals deu primeres files d'adolescents-, l'endemà a davant de tot hi havia nens de totes les edats.
El grup del Ripollès va ser, juntament amb Manel, el cap de cartell dels Petits Camaleons, un festival on la mainada és la gran protagonista. Va ser, sens dubte, el concert on hi va haver una major connexió entre músics i nens amb un Auditori de Sant Cugat ple a vessar en els dos “miniconcerts” de mitja hora que van oferir. Més enllà de canviar el missatge que s'adreçava al públic, el grup va optar per encadenar cançons amb versions més curtes que normalment, per mantenir ben alt l'interès del públic.

Entre els centenars de nens i nenes que hi havia al festival n'hi havia una colla del Ripollès. Anaven tots amb la samarreta groga del grup i van poder viure un moment ben especial en entrar a les proves de so a l'auditori i ser “rebuts” per Alguer Miquel (foto). El cantant va poder comprovar com la mainada de la comarca –com els seus pares- coneixen els millors hits del grup i van poder fer peticions “personalitzades” pel concert.
