La cerimònia inaugural de la Copa Amèrica de vela ha convertit Barcelona en el “far del món” aquest dijous a la nit. L’espectacle, que ha tingut lloc a la platja del Bogatell, ha donat el tret de sortida a la final de la competició que va començar ara fa gairebé dos mesos.
Esport, art i cultura s’han fusionat en un esdeveniment amb efectes visuals al cel generats amb drons i amb la participació dels Castellers de Vilafranca, de l’Orquestra i Cor del Liceu, de l’Escolania de Montserrat, de la cantant Sílvia Pérez Cruz, de la soprano Sara Blanch i del “tenor-pop” Arnau Tordera.
![La Sagrada Família, projectada durant la cerimònia inaugural de la Copa Amèrica La Sagrada Família, projectada durant la cerimònia inaugural de la Copa Amèrica](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/87/48/sagrada-familia-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
La Sagrada Família, projectada durant la cerimònia inaugural de la Copa Amèrica
![L'homenatge a Barcelona de la competició L'homenatge a Barcelona de la competició](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/88/05/barcelona-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
L'homenatge a Barcelona de la competició
![Vaixells, en un moment de l'acte Vaixells, en un moment de l'acte](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/88/68/cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
Vaixells, en un moment de l'acte
![El moment més reivindicatiu de la cerimònia inaugural El moment més reivindicatiu de la cerimònia inaugural](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/89/25/caracter-reivindicatiu-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
El moment més reivindicatiu de la cerimònia inaugural
![Els Castellers de Vilafranca han fet acte de presència Els Castellers de Vilafranca han fet acte de presència](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/89/82/castellers-vilafranca-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
Els Castellers de Vilafranca han fet acte de presència
![El públic assistent a la platja del Bogatell El públic assistent a la platja del Bogatell](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/90/39/bogatell-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
El públic assistent a la platja del Bogatell
![Així ha estat la cerimònia inaugural de la Copa Amèrica Així ha estat la cerimònia inaugural de la Copa Amèrica](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/90/96/moment-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
Així ha estat la cerimònia inaugural de la Copa Amèrica
![Espectacle de llums durant el xou a Bogatell Espectacle de llums durant el xou a Bogatell](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/91/53/llumscerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
Espectacle de llums durant el xou a Bogatell
![La silueta d'una persona enlluerna el públic de l'esdeveniment La silueta d'una persona enlluerna el públic de l'esdeveniment](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/92/10/persona-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
La silueta d'una persona enlluerna el públic de l'esdeveniment
![La vela, els vaixells i el mar, grans protagonistes de la cerimònia La vela, els vaixells i el mar, grans protagonistes de la cerimònia](https://naciodigital.cat/uploads/s1/20/06/92/67/vaixell-cerimonia-inaugural-copa-america-vela-nacio.jpeg)
La vela, els vaixells i el mar, grans protagonistes de la cerimònia
La cerimònia, inspirada en el mar, el vent i la vela, ha volgut simbolitzar “l'enginy humà i l'esforç col·lectiu”, segons han indicat els seus responsables. La banda sonora que ha acompanyat l’esdeveniment ha estat composada, orquestrada i dirigida pel català Albert Guinovart, i la direcció escènica ha anat a càrrec de Hansel Cereza.
Durant la cerimònia, i en el moment en què en una pantalla de grans dimensions apareixien vídeos de nens de l’Escolania de Montserrat, una cinquantena de persones han encès bengales a manera de protesta mentre feien sonar xiulets en el que ha estat l'únic acte reivindicatiu de la nit.