Les xarxes socials poden convertir-se en un maldecap per a les persones que són conegudes si no saben gestionar-les amb bona mà. Això és precisament el que li ha passat al futbolista Marcos Llorente, ara a l'Atlètic de Madrid i format al planter del Reial Madrid, que està al centre de la polèmica per un seguit de perles negacionistes.
Tot plegat es remunta a fa uns dies, quan Llorente, que no ha estat convocat amb la selecció espanyola per a l'Eurocopa, va compartir les imatges de les seves vacances a Hawaii. Allà treia pit d'haver pres el sol sense posar-se ni crema de sol ni ulleres. Ràpidament, molts usuaris van advertir-lo del fet que la manca de protecció pot provocar càncer de pell: "Si creus que apareix per culpa del sol, ets el rei dels ignorants", va respondre el futbolista.
Marcos Llorente, jugador de fútbol y negacionista del melanoma.
— Javier Padilla (@javierpadillab) June 18, 2024
What a time to be alive. pic.twitter.com/ftaB5XMdrW
Cal recordar que la creença de Llorente és absolutament falsa. I és que és una evidència científica descoberta des de fa dècades que l'exposició al sol i la radiació són factors de risc important per al desenvolupament del càncer de pell. De fet, el Ministeri de Sanitat s'ha posat l'objectiu que l'accés a les cremes solars sigui gratuït precisament per aquest motiu.
Però no és l'única perla negacionista de Llorente. Seguidor a les xarxes socials de l'ultra Alvise Pérez -cosa que també fa el madridista Dani Carvajal-, el futbolista també va moure una altra polèmica quan va suggerir a través d'Instagram que els raigs dels avions que es veuen al cel podria tenir a veure amb una fumigació.
I encara no és tot. Fa uns mesos va saltar a la premsa que el futbolista s'havia comprat un llit "miracle" de 40.000 euros que ajudava a frenar l'envelliment, i que fins i tot l'havia portat a les concentracions de la selecció espanyola. Doncs bé, el Comitè Científic Assessor en Radiofreqüències i Salut va assegurar que no hi havia cap evidència científica que aquest llit realment complís amb les promeses que feia a la web de l'empresa que el comercialitzava.