Ha estat, a més, el cap de setmana en què Mercedes i Nico Rosberg han vist trencades les seves ratxes de victòries per un inexplicable accident entre les dues "fletxes de plata". Carlos Sainz (Toro Rosso), sisè, ha aconseguit el seu millor resultat, mentre que Fernando Alonso (McLaren) no ha pogut completar la cursa.
Els oficials de pista, envaint l'asfalt del Circuit de Barcelona-Catalunya, han estat els primers a fer reverències al pilot holandès. La imatge parlava per si sola i reflectia el que tots els assistents (87.245 persones) i probablement els que estaven veient la cursa des de casa estarien fent en aquell precís instant: lloar gairebé de genolls a l'home del dia.
El nou rècordman de la Fórmula 1 ha fet l'impensable: guanyar en el seu primer cap de setmana al volant del Red Bull i convertir-se en el vencedor més jove de la història. Verstappen ho ha fet amb 18 anys, 7 mesos i 15 dies d'edat, deixant en no res l'anterior rècord de precocitat, fins ara en mans de Sebastian Vettel, que el va aconseguir als seus 21 anys, 2 mesos i 11 dies.

Räikönen, Verstappen i Vettel, al podi. Foto: Miquel Rovira Fotografia
Jos Verstappen -el seu pare i expilot de F1- era una de les tres persones més felices del dia, mirant emocionat des de sota el podi com el seu fill pujava al capdamunt. Al costat del Max, rebent el trofeu reservat a l'equip guanyador, Helmut Marko somreia eufòric i orgullós d'haver pres la decisió de promocionar a Max Verstappen en detriment de Daniil Kvyat, ara a Toro Rosso.
El jove holandès ha guanyat trencant tot els pronòstics i estadístiques, fins i tot la que deia que en els 25 anys anteriors de Grans Premis al Circuit de Barcelona-Catalunya només havien estat capaços de guanyar els pilots que partien des de la primera o la segona posició. Només en dues ocasions no va ser així: el 1996 Michael Schumacher va vèncer sortint des de la tercera posició i el 2013 Fernando Alonso ho va fer partint en cinquè lloc.
Accident de Mercedes
Verstappen ho ha fet començant quart i frenant, de passada, la ratxa de set victòries consecutives de Nico Rosberg. El líder del mundial, segon a la graella, havia superat al seu company Lewis Hamilton al final de la recta de sortida, però just abans d'arribar al revolt quatre, el pilot britànic ha intentat passar-lo sense espai i, ficat de ple a l'herba, ha perdut el control del seu monoplaça per acabar emportant-se per davant a Rosberg. Aquí s'ha acabat tot per als dos Mercedes i també aquí ha començat una polèmica que de ben segur portarà cua.
Sense les "fletxes de plata" pel mig, Daniel Ricciardo (Red Bull) ha passat a liderar la cursa, seguit de Verstappen i Carlos Sainz (Toro Rosso). El madrileny ha realitzat una sortida brillant des del vuitè lloc i s'ha mostrat molt combatiu amb un cotxe inferior, però finalment ha sucumbit als envits dels Ferrari de Vettel i Raikkonen.
La victòria era qüestió de dues escuderies: Red Bull i Ferrari, això estava clar. Verstappen i Raikkonen han seguit una estratègia de dues parades que els ha portat a realitzar un últim stint de 32 i 31 voltes, respectivament, amb el pneumàtic mitjà, mentre que els seus companys d'equip Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel han anat a tres parades, decisió que s'ha revelat ineficaç, probablement per la presència a l'inici de carrera del safety car després de l'accident dels Mercedes.
A la volta 44, Verstappen ha passat a liderar la cursa quan Ricciardo ha fet la seva última visita a boxes per canviar gomes. L'australià ha perdut tota opció al podi en veure's sorprès per Vettel, que ha avançat la seva aturada sis girs abans. Amb Verstappen, Raikkonen i Vettel instal·lats a les posicions de podi, només hi ha hagut temps per un últim cop de teatre quan, a dues voltes del final, Ricciardo ha punxat la roda dreta del darrere. Afortunadament per a ell, ha tingut temps de passar per boxes i tornar a pista sense perdre la seva quarta posició.
El cinquè lloc ha estat per a Valtteri Bottas (Williams) i el sisè, per a un Carlos Sainz que ha completat un gran cap de setmana. En canvi, Fernando Alonso s'ha quedat sense el premi de sumar punts després de colar-se dissabte a la Q3 de la qualy per primera vegada amb el McLaren Honda. Igual que l'any passat, l'asturià ha hagut de retirar-se de la cursa per problemes mecànics en el seu monoplaça. Caldrà esperar un any més per tornar a veure el bicampió entre els millors al Circuit de Barcelona-Catalunya.