15
de juliol
de
2021, 10:56
Actualitzat:
11:07h
L’Ajuntament de Sant Joan les Fonts ha posat en marxa una nova aplicació que agilita el tracte amb la ciutadania. A partir d’ara, es podrà comunicar amb el consistori a través del canal de WhatsApp i podrà fer-hi diferents tràmits i gestions que inclouen els que són més habituals.
Aquest nou servei, impulsat des de la Regidoria de Comunicació, Noves Tecnologies i Imatge Corporativa, vol ser un pas endavant respecte a l’atenció 2.0. impulsada des del 2019 amb la creació d’un canal de WhatsApp a través del qual es podia informar a la ciutadania sobre diferents informacions d’interès i especial rellevància.
Ara, el nou servei que es posa en marxa presenta diferents característiques que el fan més efectiu i eficient. Si fins ara el canal oferia informació de manera unidireccional, ara també són els ciutadans els qui es podran posar en contacte amb l’Ajuntament a través del mòbil. “Aquest és un servei que entenem com una bústia de consulta ciutadana, on es deixa un missatge i hi ha el compromís de rebre resposta en 24-48 hores hàbils”, explica el tercer tinent de batlle, Xavier Dilmé.
El servei permet fer tràmits com informar d’incidències (presenta una gran millora respecte el sistema actual), agilitant la comunicació així com la gestió dels tècnics per tal de localitzar-la ja que es pot enviar una fotografia i fins i tot la geolocalització d’on ha passat. El servei també permet contactar amb la batllessa, Maria Vidal. Amb aquest servei es preveu vehicular gran part de les peticions que els ciutadans traslladen al consistori.
Aquesta nova via de comunicació es completa amb un bot automatitzat de conversa que permet consultar el darrer Butlletí Municipal, obtenir informació sobre la pandèmia, accés a tràmits administratius o a la bústia del ciutadà. Tot i això des del telèfon mòbil, amb què, com recorda Dilmé, “evita desplaçaments a l’Ajuntament i tenir limitacions per l’horari d’obertura”.
“Ens fa més eficients en la gestió i en la proximitat al ciutadà , que durà l’Ajuntament literalment a la butxaca” ha subratllat. El servei també comunicaramb la ciutadania distingint pel nucli de població on viu (Sant Joan, la Canya o Begudà) i permetrà fer comunicacions específiques.
Per tal de fer servir aquesta nova modalitat de comunicació n’hi ha prou amb guardar el numero de telèfon 621 241 458 (el mateix que existia fins ara del canal unidireccional) i escriure "hola" per activar el servei.
Aquest nou servei, impulsat des de la Regidoria de Comunicació, Noves Tecnologies i Imatge Corporativa, vol ser un pas endavant respecte a l’atenció 2.0. impulsada des del 2019 amb la creació d’un canal de WhatsApp a través del qual es podia informar a la ciutadania sobre diferents informacions d’interès i especial rellevància.
Ara, el nou servei que es posa en marxa presenta diferents característiques que el fan més efectiu i eficient. Si fins ara el canal oferia informació de manera unidireccional, ara també són els ciutadans els qui es podran posar en contacte amb l’Ajuntament a través del mòbil. “Aquest és un servei que entenem com una bústia de consulta ciutadana, on es deixa un missatge i hi ha el compromís de rebre resposta en 24-48 hores hàbils”, explica el tercer tinent de batlle, Xavier Dilmé.
El servei permet fer tràmits com informar d’incidències (presenta una gran millora respecte el sistema actual), agilitant la comunicació així com la gestió dels tècnics per tal de localitzar-la ja que es pot enviar una fotografia i fins i tot la geolocalització d’on ha passat. El servei també permet contactar amb la batllessa, Maria Vidal. Amb aquest servei es preveu vehicular gran part de les peticions que els ciutadans traslladen al consistori.
Aquesta nova via de comunicació es completa amb un bot automatitzat de conversa que permet consultar el darrer Butlletí Municipal, obtenir informació sobre la pandèmia, accés a tràmits administratius o a la bústia del ciutadà. Tot i això des del telèfon mòbil, amb què, com recorda Dilmé, “evita desplaçaments a l’Ajuntament i tenir limitacions per l’horari d’obertura”.
“Ens fa més eficients en la gestió i en la proximitat al ciutadà , que durà l’Ajuntament literalment a la butxaca” ha subratllat. El servei també comunicaramb la ciutadania distingint pel nucli de població on viu (Sant Joan, la Canya o Begudà) i permetrà fer comunicacions específiques.
Per tal de fer servir aquesta nova modalitat de comunicació n’hi ha prou amb guardar el numero de telèfon 621 241 458 (el mateix que existia fins ara del canal unidireccional) i escriure "hola" per activar el servei.
El nou servei de WhatsApp de l'Ajuntament de Sant Joan les Fonts. Foto: @santjoanfontsaj.