Últim pagament dels vagons del Tren d'Olot i un pas més en la restauració

L'Aula Taller de Fusteria en finalitzarà la restauració | El ple municipal aprova pagar al Centro de Estudios Históricos del Ferricarril els 30.000 euros que faltaven

Andreu Oliveras
25 de setembre del 2015
Actualitzat el 01 d'octubre a les 17:28h

Exterior d'un vagó del tren d'Olot, en plena restauració. Foto: Martí Albesa


El tren d'Olot fa un pas més per quedar-se definitivament a la capital de la Garrotxa. El ple municipal aprova per unanimitat pagar els 30.000 euros que falten per la compra dels dos vagons. L'ajuntament pagarà 15.000 euros el 2015 i 15.000 euros més el 2016 al Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril. En total, cada vagó haurà costat a la ciutat 40.000 euros. Al 2007, se'n va pagar la meitat i el 2012 5.000 més per cadascun d'ells. 

"Aquests cotxes ja no marxen de la ciutat", ha explicat satisfet el regidor de Cultura, Josep Berga. L'Associació Amics del Tren Olot-Girona ja ha acabat la primera fase de la restauració, que ha consistit en rascar la pintura i buidar els dos vagons. Ara, tal com va avançar el 2014 NacióLaGarrotxa, l'Aula Taller de Fusteria s'encarregarà de refer-los i pintar-los de nou.

Construïts a Anglaterra el 1901

Els dos vagons, de propietat municipal, van ser construïts a Anglaterra el 1901. Es tracta de dos cotxes de tercera classe, amb una capacitat de 40 persones, distribuïdes en quatre compartiments independents. Concretament són el C-8 i el C-11 d'una sèrie de catorze.

Quan es va tancar la línia ferroviària es van vendre i fins l'any 2007 es trobaven dins un càmping madrileny fent la funció de bungalou. Aquest nou ús, tot i que va destruir tota l'estètica original, els va salvar. Si no, hauria pogut passar com altres cotxes de la línia que es van desmuntar i cremar.

Va ser al 2007 quan el Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español els va comprar i els va cedir a l'Ajuntament d'Olot, a canvi que els restaurés. Al 2012 es va acabar la cessió i en no haver-s'hi fet res, el centre els volia recuperar. Llavors, l'Associació d'Amics del Tren va assumir-ne la restauració i es va prorrogar la cessió.

Exposats conjuntament amb la locomotora 22

Quan tornin a brillar amb llum pròpia, l'Associació d'Amics del Tren i l'ajuntament volen recuperar la locomotora 22, propietat del consisistori i cedida al Centre de Ferrocarrils Històrics de la Generalitat. "En qualsevol moment, només pagant 22 euros la ciutat la pot recuperar", aclareix Berga. La idea és poder tenir algun dia "la locomotora i els dos cotxes restaurats allà on funcionaven, al recinte de l'estació". 
 

Interior d'un dels vagons del Tren Olot-Girona. Foto: Martí Albesa

Arxivat a