07
de novembre
de
2019, 08:00
Actualitzat:
8:24h
La candidata gironina d’En Comú Podem (ECP), Laura López, ha defensat aquest dimecres a Olot “un model sostenible que protegeixi el medi ambient i millori la mobilitat dels veïns i veïnes de les comarques gironines”, front l’actual “model esclau de l’especulació”. Per a Lopez, a més, els comuns son la millor opció per a garantir el desbloqueig de la situació política Catalunya, ja que "aporta solucions per avançar cap a una sortida negociada i democràtica per tal d'abandonar la via judicial".
En temes territorials, ha reiterat l’aposta d’Olot en Comú per una variant d’Olot que a part de resoldre els problemes de trànsit de l’Avinguda Sant Jordi sigui respectuosa amb un medi natural fràgil i de gran valor natural. En un moment en que l’escalfament global i la transició energètica ens obliga a un canvi de model ràpid i dràstic no es pot seguir apostant per grans infraestructures i més mobilitat motoritzada. És per això que ha reiterat que la variant ha de ser una carretera de 1 més 1 i que respongui a la mobilitat comarcal que és un 80% interna.
Laura Lopez ha volgut, també, visitar la placa que l’Ajuntament va col·locar al carrer Macarnau per recordar a Francesc Serrat Pujolar, Cisquet, el maqui olotí que va lluitar a la resistència francesa i a la guerrilla antifranquista i que va ser afusellat al Camp de la Bota el 1946. En Comú Podem ha posat en valor avui el record d’aquest heroi antifeixista i de la lluita per la democràcia i la llibertat, sobretot avui que la ultradreta torna a aixecar el cap a tot Europa.
Infraestructures i mobilitat
Les principals propostes del programa dels Comuns en matèria d’infraestructures i mobilitat són, d’una banda promoure el tercer debat sobre el futur de la Costa Brava amb criteris ambientals i democràcia participativa, i d’altra banda dissenyar un Pla Ferroviari per millorar la mobilitat i fer front a l’emergència climàtica, en concret: l’anella de les Gavarres, el desdoblament de la via fins a Puigcerdà i la millora de la línia Girona-Figueres-Portbou. A més, ECP planteja aprofitar l’alliberament de l’AP7 per no desdoblar la NII i millorar la xarxa intercomarcal.
“En comptes de concentrar els recursos en tres grans actuacions de cost molt elevat, En Comú Podem proposem disseminar les actuacions en tots els territoris buscant una certa proporció en la inversió, més despesa per habitant en cadascun dels territoris, amb l’objectiu que la millora del transport arribi a tothom”, ha explicat la candidata gironina. En aquest sentit, ha defensat el rescat de l'AP-7, no desdoblar la N-260 i enfortir la xarxa de trens regionals i MD (Hostalric i Camallera), així com l’enllaç del tren de Figueres-Port Bou.
López també ha proposat la construcció d’un Tren-tram de les Gavarres, una anella ferroviària que seguiria el recorregut: Girona-La Bisbal-Palafrugell- Palamós-Sant Feliu de Guíxols-Llagostera-Aeroport-Girona.
A més, la cap de llista dels Comuns creu necessària “una xarxa de busos que connectin les capitals de comarca amb una freqüència horària d’una hora i de mitja hora en les rutes de més demanda”, així com elaborar plans comarcals de millora del transport públic per autobús.
El cost d’aquestes actuacions prioritàries seria de 568 milions d’euros per a la regió de Girona que signifiquen una inversió de 89 euros habitant any.
Més propostes dels Comuns en infraestructures
- Desdoblar la línia de ferrocarril de Renfe en el tram Arenys-Blanes. I d’aquí cap a Massanes per circulacions de llarg recorregut. En una segona fase, construcció d’un enllaç ferroviari de Blanes a Lloret.
- Obres de millora en la línia ferroviària Barcelona-Puigcerdà-La Tor de Querol per convertir-la en transfronterera. Considerar com a obra prioritària el desdoblament de la línia ferroviària entre Montcada-Vic-Ripoll, cosa que permetria reduir el temps entre Barcelona i Puigcerdà. Estendre el servei de rodalies fins a Ripoll.
- En el període 2016-2026 es podria desenvolupar la part oriental de l’Eix Ferroviari Transversal entre Vic i Girona, amb el mateixos criteris de velocitat màxima de projecte a 160 Km/h i acceptant els 100 Km/h quan l’orografia encareixi sensiblement les obres.
En aquest mateix període es podria plantejar la construcció d’un Tren-tram entre Olot i Girona per Besalú i Banyoles. Aquest tren entraria a Girona per Sarrià de Ter, on es connectaria a la via convencional soterrada de Renfe. D’aquesta manera la capital de la Garrotxa estaria connectada amb les àrees metropolitanes de Girona i Barcelona (90 min.) i amb l’aeroport de Girona amb un temps molt reduït i amb un cost assequible: 120 milions d’euros.
ECP desestima la construcció de dos nous traçats viaris de fort impacte ambiental
C-25. Perllongació de l’Eix Transversal com a nova carretera (autovia) entre Riudellots de la Selva i Llagostera. S'afecten espais agroforestals de plana valuosos per la seva qualitat paisatgística, per representar un dels pocs espais de plana baixa on la intervenció de l’home només és deguda a les activitats tradicionals, i per contenir hàbitats d’interès comunitari com ara prats de dall i herbassars higròfils, boscos de ribera i suredes.
C-63. Nova carretera entre Maçanet de la Selva i Riudarenes, afectant els espais del PEIN Estanys de Sils, Riera de Santa Coloma i Turons de Maçanet, així com la connectivitat entre tots ells.
A-26 entre Besalú i Figueres. El Govern de la Generalitat es va comprometre a declarar l’Eix Vic-Olot per Bracons com una via intercomarcal. La construcció d’una autovia entre Besalú i Figueres, donant continuïtat a la ja construïda entre Olot i Besalú, convertiria l’Eix en una via internacional i aniria en contra d’un acord del Govern.
ECP proposa avaluar amb més precisió la capacitat de càrrega dels sistemes naturals i les possibles repercussions ambientals de manera prèvia a decidir sobre l’AP-7, A-2, TGV, un Corredor d’infraestructures entre Girona i la frontera francesa on la proposta preveu un increment de l’ocupació del sòl i la disposició paral·lela de grans vies de comunicació.
En temes territorials, ha reiterat l’aposta d’Olot en Comú per una variant d’Olot que a part de resoldre els problemes de trànsit de l’Avinguda Sant Jordi sigui respectuosa amb un medi natural fràgil i de gran valor natural. En un moment en que l’escalfament global i la transició energètica ens obliga a un canvi de model ràpid i dràstic no es pot seguir apostant per grans infraestructures i més mobilitat motoritzada. És per això que ha reiterat que la variant ha de ser una carretera de 1 més 1 i que respongui a la mobilitat comarcal que és un 80% interna.
Laura Lopez ha volgut, també, visitar la placa que l’Ajuntament va col·locar al carrer Macarnau per recordar a Francesc Serrat Pujolar, Cisquet, el maqui olotí que va lluitar a la resistència francesa i a la guerrilla antifranquista i que va ser afusellat al Camp de la Bota el 1946. En Comú Podem ha posat en valor avui el record d’aquest heroi antifeixista i de la lluita per la democràcia i la llibertat, sobretot avui que la ultradreta torna a aixecar el cap a tot Europa.
La candidata gironina d'En Comú Podem va voler conèixer la placa dedicada al maqui Cisquet. Foto: @ EnComu_Podem.
Infraestructures i mobilitat
Les principals propostes del programa dels Comuns en matèria d’infraestructures i mobilitat són, d’una banda promoure el tercer debat sobre el futur de la Costa Brava amb criteris ambientals i democràcia participativa, i d’altra banda dissenyar un Pla Ferroviari per millorar la mobilitat i fer front a l’emergència climàtica, en concret: l’anella de les Gavarres, el desdoblament de la via fins a Puigcerdà i la millora de la línia Girona-Figueres-Portbou. A més, ECP planteja aprofitar l’alliberament de l’AP7 per no desdoblar la NII i millorar la xarxa intercomarcal.
“En comptes de concentrar els recursos en tres grans actuacions de cost molt elevat, En Comú Podem proposem disseminar les actuacions en tots els territoris buscant una certa proporció en la inversió, més despesa per habitant en cadascun dels territoris, amb l’objectiu que la millora del transport arribi a tothom”, ha explicat la candidata gironina. En aquest sentit, ha defensat el rescat de l'AP-7, no desdoblar la N-260 i enfortir la xarxa de trens regionals i MD (Hostalric i Camallera), així com l’enllaç del tren de Figueres-Port Bou.
López també ha proposat la construcció d’un Tren-tram de les Gavarres, una anella ferroviària que seguiria el recorregut: Girona-La Bisbal-Palafrugell- Palamós-Sant Feliu de Guíxols-Llagostera-Aeroport-Girona.
A més, la cap de llista dels Comuns creu necessària “una xarxa de busos que connectin les capitals de comarca amb una freqüència horària d’una hora i de mitja hora en les rutes de més demanda”, així com elaborar plans comarcals de millora del transport públic per autobús.
El cost d’aquestes actuacions prioritàries seria de 568 milions d’euros per a la regió de Girona que signifiquen una inversió de 89 euros habitant any.
Més propostes dels Comuns en infraestructures
- Desdoblar la línia de ferrocarril de Renfe en el tram Arenys-Blanes. I d’aquí cap a Massanes per circulacions de llarg recorregut. En una segona fase, construcció d’un enllaç ferroviari de Blanes a Lloret.
- Obres de millora en la línia ferroviària Barcelona-Puigcerdà-La Tor de Querol per convertir-la en transfronterera. Considerar com a obra prioritària el desdoblament de la línia ferroviària entre Montcada-Vic-Ripoll, cosa que permetria reduir el temps entre Barcelona i Puigcerdà. Estendre el servei de rodalies fins a Ripoll.
- En el període 2016-2026 es podria desenvolupar la part oriental de l’Eix Ferroviari Transversal entre Vic i Girona, amb el mateixos criteris de velocitat màxima de projecte a 160 Km/h i acceptant els 100 Km/h quan l’orografia encareixi sensiblement les obres.
En aquest mateix període es podria plantejar la construcció d’un Tren-tram entre Olot i Girona per Besalú i Banyoles. Aquest tren entraria a Girona per Sarrià de Ter, on es connectaria a la via convencional soterrada de Renfe. D’aquesta manera la capital de la Garrotxa estaria connectada amb les àrees metropolitanes de Girona i Barcelona (90 min.) i amb l’aeroport de Girona amb un temps molt reduït i amb un cost assequible: 120 milions d’euros.
ECP desestima la construcció de dos nous traçats viaris de fort impacte ambiental
C-25. Perllongació de l’Eix Transversal com a nova carretera (autovia) entre Riudellots de la Selva i Llagostera. S'afecten espais agroforestals de plana valuosos per la seva qualitat paisatgística, per representar un dels pocs espais de plana baixa on la intervenció de l’home només és deguda a les activitats tradicionals, i per contenir hàbitats d’interès comunitari com ara prats de dall i herbassars higròfils, boscos de ribera i suredes.
C-63. Nova carretera entre Maçanet de la Selva i Riudarenes, afectant els espais del PEIN Estanys de Sils, Riera de Santa Coloma i Turons de Maçanet, així com la connectivitat entre tots ells.
A-26 entre Besalú i Figueres. El Govern de la Generalitat es va comprometre a declarar l’Eix Vic-Olot per Bracons com una via intercomarcal. La construcció d’una autovia entre Besalú i Figueres, donant continuïtat a la ja construïda entre Olot i Besalú, convertiria l’Eix en una via internacional i aniria en contra d’un acord del Govern.
ECP proposa avaluar amb més precisió la capacitat de càrrega dels sistemes naturals i les possibles repercussions ambientals de manera prèvia a decidir sobre l’AP-7, A-2, TGV, un Corredor d’infraestructures entre Girona i la frontera francesa on la proposta preveu un increment de l’ocupació del sòl i la disposició paral·lela de grans vies de comunicació.