30
de gener
de
2020, 12:58
Actualitzat:
31
de gener,
12:42h
L’Ajuntament d’Olot acaba de posar en marxa un servei d’assistència telefònica gratuïta per a ajudar a la ciutadania i a les empreses en la gestió dels tràmits electrònics. El servei permet l’acompanyament en tots aquells tràmits electrònics que es facin a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal d’Olot, tal com han fet saber aquest matí, durant la presentació del servei a l'Ajuntament, la regidora d’Atenció Ciutadana, Adriana Francés; el regidor d’Innovació i Tecnologia, Agustí Arbós; i, Ramon Faja, cap de l’Àrea d’Organització i Processos.
L’objectiu bàsic és facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics impulsats des del Consistori, resolent les incidències amb què es puguin trobar durant les seves gestions i tramitacions de forma més àgil i eficient.
Aquest nou servei, que rep el nom d’OAC 360º (Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà), ja s'ha realitzat en altres consistoris de les comarques gironines i permet afavorir un fàcil accés –més eficaç i còmode– als tràmits municipals així com familiaritzar particulars, empreses i entitats amb el conjunt de plataformes telemàtiques existents. Per això, la nova plataforma permet fins i tot la connexió remota amb el dispositiu de l’usuari per a la millor resolució de les incidències, sempre que es disposi de l’autorització pertinent.
D’aquesta manera, els ciutadans poden realitzar els tràmits que necessitin dins de l’administració electrònica en qualsevol moment del dia, els 365 dies de l’any. Per a fer ús d’aquest nou servei telefònic cal trucar al 972 279 119, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h o bé enviar un missatge de correu a [email protected].
“Volem apropar al màxim possible el consistori a la ciutadania”, assegura Agustí Arbós, regidor d’Innovació i Noves Tecnologies d’Olot que aquest matí ha presentat les primeres actuacions del servei. Al mateix temps, el servei telefònic suposa una millora més per a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). “Ens ajuda a donar suport i un acompanyament més pròxim a un gran col·lectiu de persones que requereixen informació ràpida i directe en qüestions que són clau per al seu dia a dia”, assegura la regidora d’Organització i Atenció Ciutadana Adriana Francés, al capdavant de l’OAC d’Olot.
Més facilitats amb la gestió telemàtica i un servei personalitzat
Aquest suport –que ja està actiu- se suma al conjunt d’eines telemàtiques que l’Ajuntament d’Olot ha anat desplegant en els darrers anys amb la voluntat de facilitar la gestió diària, optimitzar temps i agilitzar processos i tràmits permetent que les veïnes i veïns puguin cercar informació i realitzar les accions que requereixin les 24 hores del dia. Aquests programaris municipals, disponibles a través del web del Consistori, s’actualitzen i amplien periòdicament.
A la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot hi ha la carpeta ciutadana: l’espai web on els ciutadans poden trobar informació personalitzada sobre els seus tràmits amb l’ajuntament, les dades del padró i impostos així com realitzar determinats tràmits via telemàtica com per exemple actualitzar la seva domiciliació bancària, descarregar-se volants de padró o pagar impostos. L’accés, com també succeeix en altres casos, es fa través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot amb total seguretat, ja sigui mitjançant un certificat electrònic o l’enviament de codis de seguretat a través del mòbil.
Per altra banda, les veïnes i veïns també poden realitzar les seves sol·licituds a través d’instàncies electròniques 24 hores al dia; evitant desplaçaments i temps. A més, a través d’aquesta eina, els usuaris també poden realitzar qualsevol tràmit relacionat amb les llicències d’obertura d’activitat, sol·licituds del padró, d’activitats a la via pública, de cadastre i altres sol·licituds genèriques.
Durant l’any 2019 es van registrar 4.404 sol·licituds electròniques directes a la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot.
L’objectiu bàsic és facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics impulsats des del Consistori, resolent les incidències amb què es puguin trobar durant les seves gestions i tramitacions de forma més àgil i eficient.
Aquest nou servei, que rep el nom d’OAC 360º (Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà), ja s'ha realitzat en altres consistoris de les comarques gironines i permet afavorir un fàcil accés –més eficaç i còmode– als tràmits municipals així com familiaritzar particulars, empreses i entitats amb el conjunt de plataformes telemàtiques existents. Per això, la nova plataforma permet fins i tot la connexió remota amb el dispositiu de l’usuari per a la millor resolució de les incidències, sempre que es disposi de l’autorització pertinent.
El nou servei explicat en un cartell Foto: @olotuit.
D’aquesta manera, els ciutadans poden realitzar els tràmits que necessitin dins de l’administració electrònica en qualsevol moment del dia, els 365 dies de l’any. Per a fer ús d’aquest nou servei telefònic cal trucar al 972 279 119, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h o bé enviar un missatge de correu a [email protected].
“Volem apropar al màxim possible el consistori a la ciutadania”, assegura Agustí Arbós, regidor d’Innovació i Noves Tecnologies d’Olot que aquest matí ha presentat les primeres actuacions del servei. Al mateix temps, el servei telefònic suposa una millora més per a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). “Ens ajuda a donar suport i un acompanyament més pròxim a un gran col·lectiu de persones que requereixen informació ràpida i directe en qüestions que són clau per al seu dia a dia”, assegura la regidora d’Organització i Atenció Ciutadana Adriana Francés, al capdavant de l’OAC d’Olot.
Més facilitats amb la gestió telemàtica i un servei personalitzat
Aquest suport –que ja està actiu- se suma al conjunt d’eines telemàtiques que l’Ajuntament d’Olot ha anat desplegant en els darrers anys amb la voluntat de facilitar la gestió diària, optimitzar temps i agilitzar processos i tràmits permetent que les veïnes i veïns puguin cercar informació i realitzar les accions que requereixin les 24 hores del dia. Aquests programaris municipals, disponibles a través del web del Consistori, s’actualitzen i amplien periòdicament.
A la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot hi ha la carpeta ciutadana: l’espai web on els ciutadans poden trobar informació personalitzada sobre els seus tràmits amb l’ajuntament, les dades del padró i impostos així com realitzar determinats tràmits via telemàtica com per exemple actualitzar la seva domiciliació bancària, descarregar-se volants de padró o pagar impostos. L’accés, com també succeeix en altres casos, es fa través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot amb total seguretat, ja sigui mitjançant un certificat electrònic o l’enviament de codis de seguretat a través del mòbil.
Per altra banda, les veïnes i veïns també poden realitzar les seves sol·licituds a través d’instàncies electròniques 24 hores al dia; evitant desplaçaments i temps. A més, a través d’aquesta eina, els usuaris també poden realitzar qualsevol tràmit relacionat amb les llicències d’obertura d’activitat, sol·licituds del padró, d’activitats a la via pública, de cadastre i altres sol·licituds genèriques.
Durant l’any 2019 es van registrar 4.404 sol·licituds electròniques directes a la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot.