21
de maig
de
2021, 12:55
Actualitzat:
13:05h
Noel, grup d’alimentació especialitzat en la producció i distribució de pernil cuit i curat, embotits, carns fresques i plats cuinats, tant en l’àmbit nacional com internacional, continua amb el desplegament del seu pla estratègic en matèria de sostenibilitat. Un dels principals pilars d’aquest full de ruta és la reducció de plàstic dels seus envasos que al llarg del 2020 s’ha traduït en una disminució de 210 tones d’aquest material.
Aquesta reducció s’ha aconseguit rebaixant fins a un 25% la quantitat d’aquest material en les barquetes de productes llescats que l’empresa comercialitza en establiments de lliure servei. A més, la companyia també està fent una forta aposta per substituir directament el plàstic per paper o cartró en envasos de productes de diferents gammes com és el cas de ‘Nature’, amb la qual Noel va ser pionera en el seu sector en la comercialització de productes sense carn i per la que va rebre el premi Innoval en Tendències de Salut i Confiança a la fira Alimentaria 2016, destacant especialment la seva innovadora línia de referències plant-based.
En aquest cas, presenta un packaging totalment reciclable elaborat amb paper amb certificat FSC (Forest Stewardship Council), segell que promou la gestió forestal responsable a tot el món. La voluntat de la companyia és la d’anar utilitzant progressivament aquest tipus de materials en d’altres productes del seu catàleg.
Campanya interna "La sostenibilitat que es beu"
Dins d’aquest pla que està duent a terme en matèria de reducció de plàstic, Noel també ha posat en marxa una campanya dirigida als seus empleats sota el títol “La sostenibilitat que es beu”. Coincidint amb el Dia Mundial del reciclatge celebrat aquesta setmana, ha repartit prop de 350 ampolles reutilitzables entre la plantilla d’oficines de les diferents plantes i empreses del grup, per tal d’evitar la utilització d’ampolles de plàstic d’un sol ús.
Tenint en compte que segons l’estudi “Single-use plastics an the marine environment” elaborat per la ONG Seas at Risk, a España cada persona consumeix 75 ampolles de plàstic de beguda cada any, i aproximadament la meitat són d’aigua; si les persones de Noel a qui se’ls ha entregat fan ús de l’ampolla, es podria arribar a contribuir a un estalvi de13.125 ampolles de plàstic a l’any.
Aquesta iniciativa, que s’ha complementat amb la instal·lació de dispensadors d’aigua filtrada en diferents zones de l’empresa, s’ha dut a terme en col·laboració amb la marca d’aigua sostenible Agua KMZero que, entre d’altres, té l’objectiu de promoure l’eliminació dels envasos d’un sol ús. Agua KMZero ha dissenyat i produït les ampolles de Tritan lliure de bisphenol A (BPA) de 55cl, que s’han lliurat a empleats i empleades.
La campanya referma el compromís del grup amb la sostenibilitat i amb el compliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que fixen les Nacions Unides. Concretament, amb aquesta campanya es dona resposta a l’objectiu 12: Producció i consum responsable, a l’objectiu 13: Acció pel clima, i a l’objectiu 14: Conservar i utilitzar de manera sostenible els recursos marins pel desenvolupament sostenible.
Aquesta reducció s’ha aconseguit rebaixant fins a un 25% la quantitat d’aquest material en les barquetes de productes llescats que l’empresa comercialitza en establiments de lliure servei. A més, la companyia també està fent una forta aposta per substituir directament el plàstic per paper o cartró en envasos de productes de diferents gammes com és el cas de ‘Nature’, amb la qual Noel va ser pionera en el seu sector en la comercialització de productes sense carn i per la que va rebre el premi Innoval en Tendències de Salut i Confiança a la fira Alimentaria 2016, destacant especialment la seva innovadora línia de referències plant-based.
En aquest cas, presenta un packaging totalment reciclable elaborat amb paper amb certificat FSC (Forest Stewardship Council), segell que promou la gestió forestal responsable a tot el món. La voluntat de la companyia és la d’anar utilitzant progressivament aquest tipus de materials en d’altres productes del seu catàleg.
Les ampolles de la campanya «La sostenibilitat que es beu» de Noel. Foto: @noel_1940.
Campanya interna "La sostenibilitat que es beu"
Dins d’aquest pla que està duent a terme en matèria de reducció de plàstic, Noel també ha posat en marxa una campanya dirigida als seus empleats sota el títol “La sostenibilitat que es beu”. Coincidint amb el Dia Mundial del reciclatge celebrat aquesta setmana, ha repartit prop de 350 ampolles reutilitzables entre la plantilla d’oficines de les diferents plantes i empreses del grup, per tal d’evitar la utilització d’ampolles de plàstic d’un sol ús.
Tenint en compte que segons l’estudi “Single-use plastics an the marine environment” elaborat per la ONG Seas at Risk, a España cada persona consumeix 75 ampolles de plàstic de beguda cada any, i aproximadament la meitat són d’aigua; si les persones de Noel a qui se’ls ha entregat fan ús de l’ampolla, es podria arribar a contribuir a un estalvi de13.125 ampolles de plàstic a l’any.
Aquesta iniciativa, que s’ha complementat amb la instal·lació de dispensadors d’aigua filtrada en diferents zones de l’empresa, s’ha dut a terme en col·laboració amb la marca d’aigua sostenible Agua KMZero que, entre d’altres, té l’objectiu de promoure l’eliminació dels envasos d’un sol ús. Agua KMZero ha dissenyat i produït les ampolles de Tritan lliure de bisphenol A (BPA) de 55cl, que s’han lliurat a empleats i empleades.
La campanya referma el compromís del grup amb la sostenibilitat i amb el compliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que fixen les Nacions Unides. Concretament, amb aquesta campanya es dona resposta a l’objectiu 12: Producció i consum responsable, a l’objectiu 13: Acció pel clima, i a l’objectiu 14: Conservar i utilitzar de manera sostenible els recursos marins pel desenvolupament sostenible.