Olot afronta la nova concessió dels serveis de recollida de deixalles i neteja viària

El contracte amb Ubaser finalitza el 31 de desembre de 2021, amb la perspectiva del nou model que hi caldrà implementar

El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Olot, Aniol Sellabona.
El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Olot, Aniol Sellabona. | @olotuit.
22 de juliol de 2021, 18:56
Actualitzat: 19:30h
Tal com ha explicat el regidor de Medi Ambient, Aniol Sellabona, al ple municipal d'avui a l'Ajuntament d'Olot, l'agost de 2011 el Consistori va acordar adjudicar el contracte de gestió del servei públic municipal de recollida de deixalles i neteja viària a la UTE IGFA SA-UBASER, per un període de 8 anys, a partir de l’1 de gener de 2012 fins a 31 de desembre de 2019, amb possibilitat de pròrroga per un termini màxim de 2 anys.
 
El març de 2015, el ple va acordar prorrogar el contracte del servei públic municipal de recollida de deixalles i neteja viària amb UBASER pel termini de 2 anys, fixant com a data de finalització el 31 de desembre de 2021. 
 
Vist que el contracte finalitza el 31 de desembre de 2021, és necessari licitar la contractació d’aquest servei i per això el ple ha aprovat iniciar l’expedient administratiu per a la contractació.

La llei 2/2015, de 30 de març, de desindexació de l’economia espanyola, estableix quant a la fórmula de revisió de preus aplicable, en els contractes amb un preu igual o superior a cinc milions d’euros,que  l’òrgan de contractació ha d’incloure a l’expedient de contractació un informe preceptiu valoratiu de l’estructura de costos, emès pel Comitè de Preus de Contractes de la Generalitat de Catalunya, i a aquestes efectes, l’òrgan de contractació ha de:
  1. Sol·licitar a cinc operadors econòmics del sector la remissió de la seva estructura de costos. 
  2. Elaborar una proposta d’estructura de costos de l’activitat. Per a això ha d’utilitzar, sempre que sigui possible, la informació de les respostes que rebi dels operadors econòmics que esmenta la lletra anterior. 
  3. Sotmetre la seva proposta d’estructura de costos a un tràmit d’informació pública per un termini de 20 dies. En cas que es presentin al·legacions en el tràmit esmentat, l’òrgan de contractació n’ha de valorar l’acceptació o el rebuig de manera motivada en la memòria. 
En aquest sentit, el pla ha aprovat que la sol·licitud de tramitació es farà arribar a les cinc empreses següents: Urbaser, Ferrovial Servicios, Fomento de Contratas y Construcciones, IGFA i Tractaments i Serveis Ambientals Vila.

L'Ajuntament d'Olot demanarà als cinc operadors econòmics del sector proposats al report emès pels tècnics i pel director del Consorci de Medi Ambient i Salut Pública (Sigma), per manera que remetin la seva estructura de costos per a elaborar-la i proposar la fórmula de revisió de preus, sotmetre-la a informació pública i, posteriorment, remetre-la al Comitè de Preus de Contractes de la Generalitat de Catalunya perquè n'informi.

Sellabona ha detallat que s'està preparant el ple de condicions tenint en compte el nou model de recolida selectiva que, per força, ha d'adoptar la ciutat a recer de les directives europees.

Aquest inici d'expedient s'ha aprovat amb els vots de la majoria de l'equip de govern de Junts, l'abstenció d'ERC i el vot contrari del PSC i el de la CUP.



 
Arxivat a