Diputació de Girona i Cambra de Comerç proposen integrar l’AP-7 sense peatges amb les carreteres gironines

Miquel Noguer: "El futur de l’AP-7 és clau per al desenvolupament econòmic i social de la demarcació de Girona"

Foto de família al restaurant Can General d'Aiguaviva, al Gironès.
Foto de família al restaurant Can General d'Aiguaviva, al Gironès. | @diputaciogirona.
NacióGarrotxa
01 de setembre de 2021, 08:53
Actualitzat: 9:23h
Els peatges a l’AP-7 ja són història, i ara l’objectiu és convertir l’autopista en un motor de transformació econòmica per a les comarques gironines. Aquest és l’objectiu que planteja un estudi sobre els efectes de l’eliminació dels peatges a l’AP-7 que han presentat aquest dimarts la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç de Girona.

Es tracta d’un document, amb aportació dels sectors implicats, que fa una diagnosi dels reptes i oportunitats que presenta l’eliminació dels peatges, i presenta propostes per aprofitar aquestes oportunitats i integrar de manera sostenible l’AP-7 amb la resta de vies de la xarxa viaria gironina. Els continguts de l’estudi ja es van avançar el passat 3 d’agost, i avui s’ha presentat de manera íntegra.
 
El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, ha subratllat que era "important" que l’estudi es fes "en clau gironina", perquè el futur de l’AP-7 "és clau per al desenvolupament econòmic i social de la demarcació de Girona", segons ha explicat. Miquel Noguer ha avançat que, tant ell com el president de la Cambra, demanaran reunir-se ben aviat amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per presentar-li el document i per "marcar un calendari i anar avançant en les línies que marca l’estudi, i en com executar-les".
 
El president de la Diputació ha advertit igualment que ara tocarà fer el seguiment tant de les intervencions que es portin a terme a l’autopista com del seu manteniment. "El que no podem permetre és que aquesta infraestructura viària es converteixi en no sostenible. No podem tenir una AP-7 amb més flux de vehicles, més risc d’accidents i menys manteniment. Això no tindria cap sentit", ha conclòs.
 
En la presentació també han intervingut el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega; el president de la FOEG, Ernest Plana; el president d’Ordenació del Territori de la Cambra de Girona i d’Asetrans, Àlex Gilabert, i el batlle d’Aiguaviava, Josep Pinsach. Així mateix, hi han assistit el diputat de Xarxa Viària, Jordi Xargay, i el vicepresident de FOEG i Asetrans, Eduard Ayach.
 
L’estudi, L'alliberament dels peatges a l’AP-7. Efectes, reptes i oportunitats, compta amb el suport de la patronal de transports Asetrans i la FOEG. Durant els quatre mesos que ha durat el procés d’elaboració, s’han recollit les aportacions del teixit associatiu, empresarial i institucional de la demarcació. Per elaborar l’estudi s’han mantingut trobades amb professionals del sector del transport i amb representants de les cambres de comerç gironines, d’organitzacions sectorials, de col·legis professionals i de les diferents administracions locals.
 
El document estableix propostes d’actuació definides a partir de vuit eixos: sostenibilitat, seguretat viària, millora de la permeabilitat de l’AP-7, nou paper de l’N-II, redistribució dels fluxos de la xarxa viària, serveis a la carretera, vessant urbanística i transport públic per carretera.
 
El treball també exposa que les mesures que s’implementin a l’AP-7 han de respondre als objectius de desenvolupament sostenible i de descarbonització i han d’evitar que la fi dels peatges suposi un increment de la congestió i la contaminació a l’autopista.
 
Les institucions que impulsen el document han deixat clara la seva voluntat de fer el seguiment de la incidència de l’alliberament dels peatges, en cadascun dels àmbits analitzats, mantenint un contacte permanent amb les administracions directament responsables de les intervencions.
 
La presentació de l’estudi ha tingut lloc a tocar de l’AP-7, al restaurant Can General, a Aiguaviva, com a símbol de les prop de 600 activitats econòmiques situades a l’entorn de l’autopista, i que afronten igualment reptes i oportunitats per la desaparició dels peatges.
Arxivat a