Antoni Comín visita l'Hospital d'Olot amb motiu del nou servei d'hemodiàlisi

El conseller de Salut preveu recórrer, aquest migdia, algunes instal·lacions del centre i reunir-se amb professionals.

Publicat el 05 d’agost de 2016 a les 09:48
El conseller de Salut, Antoni Comín, visita aquest migdia l'Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa, amb motiu de l'obertura del nou servei d'hemodiàlisi. Comín preveu recórrer algunes instal·lacions del centre i reunir-se amb professionals.

L'àrea d'hemodiàlisi es troba a la segona planta de l'hospital i compta amb tretze punts de tractament. El servei s'ha pogut engegar gràcies a un conveni entre l'hospital d'Olot i la Clínica Girona, perquè seran professionals d'aquest centre (un nefròleg, dues infermeres i un auxiliar d'infermeria) qui es desplaçaran a la Garrotxa per fer-hi els tractaments.

L'hemodiàlisi és un procediment que es realitza periòdicament a persones que pateixen insuficiència renal crònica avançada. El procés permet netejar la sang, i treure'n les substàncies de rebuig i els líquids que normalment s'eliminen pels ronyons. Després d'iniciar les sessions el pacient ha de seguir una dieta i prendre medicaments per assolir un bon nivell de vida.