18
de novembre
de
2021, 20:32
Actualitzat:
20:46h
La moció que ha presentat el PSC per a urgir la Generalitat perquè la variant d'Olot sigui de 2 + 2 carrils, contràriament al criteri del propi Departament de Territori, ha rebut el vot favorable de la majoria de Junts i el vot negatiu d'ERC i la CUP.
Segons el PSC, en boca de Josep Guix, el projecte de variant C-37 2+2 ja va passar tots els tràmits ambientals i en el projecte es van incloure totes les recomanacions del Parc Natural i del Departament de Medi Ambient de la Generalitat, "per tant, no hi ha motius tècnics ni ambientals que obliguin a reduir la secció".
Per als socialistes és incompressible que per donar resposta a unes al·legacions després d’una exposició pública, es canviï completament la proposta de traçat inicial que era de 2+2. "Es molt difícil que la proposta d’una variant de 1+1 pugui assumir amb facilitat part dels 18.000 vehicles que passen actualment pel l’Avinguda Sant Jordi i part dels 25.000 vehicles que passen per l’Avinguda de Santa Coloma, diàriament", ha afegit Guix.
Per a Lluís Riera (CUP), "un dos més dos no és una variant, sinó una autovia, que encara portaria més trànsit a la ciutat". Per als cupaires és una proposta allunyada del que caldria fer. "No entenem que prefereixen el no-res que l'1 + 1". Segons Riera el 90% de circulació a la ciutat és de mobilitat interna d'Olot i la Garrotxa. "El conflicte intern de mobilitat no es resol només amb una variant, sinó que calen, a més polítiques del mentrestant". Abans no es faci la variant, en cinc/deu anys, "el conflicte continuarà sent-hi". Cal, doncs, "una pl de mobilitat local i comarcal i mesures eficients".
Per a Josep Granados (ERC) és una qüestió ja molt debatuda. "És cert que tenim una problema de mobilitat comarcal", però la solució no és només la variant. Calen plans de mobilitat. "Territori diu que la variant serà d'1 + 1. Es va dir que es confiaria en els tècnics, llavors no s'entén aquesta moció. La seguretat del projecte també la posen en dubte? I la sostenibilitat? Sempre hem demanat una variant dimensionada, tal econòmicament com ambiental, perquè la via transcorre pel Parc Natural, que va presentar les seves pròpies al·legacions. Tirem endavant el projecte d'una vegada", ha dit per a justificar el seu vot contrari a la moció.
Estanis Vayreda (Junts), per la seva banda, ha dit que "vam ser capaços d'elaborar una proposta consensuada entre tots. Des de Junts sempre hem defensat que la infraestructura ha de ser ben feta, segura i urgent. Per a nosaltres això només es pot fer amb el 2 + 2, perquè ens sembla que amb l'1 + 1 ens quedarem a mitges. Tots els estudis assenyalen que a les carreteres desdoblades disminueixen els accident mortals", ha reblat per a justificar el seu vot favorable.
Segons el PSC, en boca de Josep Guix, el projecte de variant C-37 2+2 ja va passar tots els tràmits ambientals i en el projecte es van incloure totes les recomanacions del Parc Natural i del Departament de Medi Ambient de la Generalitat, "per tant, no hi ha motius tècnics ni ambientals que obliguin a reduir la secció".
Per als socialistes és incompressible que per donar resposta a unes al·legacions després d’una exposició pública, es canviï completament la proposta de traçat inicial que era de 2+2. "Es molt difícil que la proposta d’una variant de 1+1 pugui assumir amb facilitat part dels 18.000 vehicles que passen actualment pel l’Avinguda Sant Jordi i part dels 25.000 vehicles que passen per l’Avinguda de Santa Coloma, diàriament", ha afegit Guix.
Per a Lluís Riera (CUP), "un dos més dos no és una variant, sinó una autovia, que encara portaria més trànsit a la ciutat". Per als cupaires és una proposta allunyada del que caldria fer. "No entenem que prefereixen el no-res que l'1 + 1". Segons Riera el 90% de circulació a la ciutat és de mobilitat interna d'Olot i la Garrotxa. "El conflicte intern de mobilitat no es resol només amb una variant, sinó que calen, a més polítiques del mentrestant". Abans no es faci la variant, en cinc/deu anys, "el conflicte continuarà sent-hi". Cal, doncs, "una pl de mobilitat local i comarcal i mesures eficients".
Per a Josep Granados (ERC) és una qüestió ja molt debatuda. "És cert que tenim una problema de mobilitat comarcal", però la solució no és només la variant. Calen plans de mobilitat. "Territori diu que la variant serà d'1 + 1. Es va dir que es confiaria en els tècnics, llavors no s'entén aquesta moció. La seguretat del projecte també la posen en dubte? I la sostenibilitat? Sempre hem demanat una variant dimensionada, tal econòmicament com ambiental, perquè la via transcorre pel Parc Natural, que va presentar les seves pròpies al·legacions. Tirem endavant el projecte d'una vegada", ha dit per a justificar el seu vot contrari a la moció.
Estanis Vayreda (Junts), per la seva banda, ha dit que "vam ser capaços d'elaborar una proposta consensuada entre tots. Des de Junts sempre hem defensat que la infraestructura ha de ser ben feta, segura i urgent. Per a nosaltres això només es pot fer amb el 2 + 2, perquè ens sembla que amb l'1 + 1 ens quedarem a mitges. Tots els estudis assenyalen que a les carreteres desdoblades disminueixen els accident mortals", ha reblat per a justificar el seu vot favorable.