24
de març
de
2022, 20:34
Actualitzat:
25
de març,
9:39h
El ple de l'Ajuntament d'Olot d'aquest dijous ha aprovat inicialment per unanimitat les modificacions de l’Ordenança municipal de circulació per manera que entre d'altres articles, es modifica el 55, amb què queda prohibida la circulació de vehicles pesats amb una massa màxima autoritzada (MMA) superior a les 7,5 tones, de 0 a 24 hores, en les vies públiques del municipi d’Olot. Amb aquestes modificacions, augmenta els controls per a la prohibició de pas dels vehicles pesants que no tinguin origen o destí a la comarca. La mesura de pacificació del trànsit a la ciutat permetrà exercir un major control dels vehicles que incompleixen la normativa
Es permetrà l’accés, però, a la zona no corresponent al perímetre del nucli antic de la ciutat dels vehicles pesats amb una MMA superior a les 7,5 tones si és per al subministrament d’obres, i per als transports que es dirigeixin a punts de l’interior del municipi per efectuar les operacions necessàries de càrrega o descàrrega pròpies de la seva activitat.
D'altra banda, al nucli antic no es podrà circular amb vehicles de MMA superior a 3’5 tones. Així, també queda prohibit en totes les vies urbanes del municipi d´Olot el transport de mercaderies perilloses, explosives o inflamables en trànsit, així com el transport de productes contaminants de l’aigua amb càrregues superiors als 3.000 litres de producte.
Es permet l’accés a la zona no corresponent al perímetre del nucli antic de la ciutat dels vehicles pesats amb cisternes o contenidors cisternes que transportin matèries perilloses destinades al proveïment d’estacions de servei o gasolineres, sempre que utilitzin els itineraris d’entrada i de sortida i en els horaris estipulats per cada estació de servei per descarregar parcialment o total la seva càrrega.
Es permet la circulació de vehicles de transport de matèries perilloses per al repartiment a domicili de consumidors finals de gasos liquats d’ús domèstic i de gasoil per a calefacció. També, l’accés de vehicles de transport de matèries perilloses per a la descàrrega parcial o total de gasos i productes necessaris per al funcionament de centres sanitaris, sempre que utilitzin els itineraris d’entrada i sortida, i en els horaris estipulats per a cada centre.
Els vehicles pesats amb una MMA superior a 7,5 tones que tinguin la circulació autoritzada amb destinació o origen a punts determinats de la ciutat o a polígons industrials del terme municipal d’Olot, hauran de seguir necessàriament els itineraris d’entrada i sortida, i en els horaris que es determinin per decret d’Alcaldia.
Queda prohibida la circulació de vehicles pesats amb una MMA superior a 7.5 tones destinats al transport de mercaderies en general en trànsit, de les 0 a 24 hores per l’avinguda Sant Jordi. Estan exempts d’aquesta restricció incloent-hi la tornada amb buit, els vehicles que transportin les següents mercaderies: bestiar viu; escombraries, recollida de cartró o vidre; llet crua; alimentació animal per a granges de producció, productes periples i fruita i verdura fresca i els vehicles destinats exclusivament al transport de càrregues de: aigua destinada al consum humà mitjançant cisternes mòbils, servei de correus, distribució de premsa diària. També és permesa la circulació de vehicles que realitzen transports especials i d’assistència en carretera amb plaques V-24 ( auxili en carretera).
Els vehicles en trànsit amb una MMA superior a 7.5 tones, podran circular per l’avinguda Sant Jordi quan hagin a fer operacions de càrrega o descàrrega als municipis de la comarca.
La Policia Municipal d’Olot podrà exercir, doncs, un millor control dels vehicles que circulin incomplint les restriccions de mobilitat fixades per la Generalitat a la carretera de les Preses i de la Canya. La mesura afecta tota la ciutat i sobretot respon a una de les accions acordades amb la Plataforma No és un Vial és un Carrer per pacificar el trànsit de camions per l’avinguda Sant Jordi.
El regidor de Mobilitat d’Olot, Agustí Arbós, ha explicat que “en cap cas volem perjudicar l’activitat econòmica i les empreses que pateixen les conseqüències de la falta d’una variant que eviti el pas de vehicles pel centre de la ciutat”. Arbós ha afegit que “el que no té sentit és que, per exemple, un camió de la Catalunya Central passi per Olot per anar a la Costa Brava en lloc d’utilitzar l’Eix Transversal o l’autopista”.
Un altre aspecte inclòs a la modificació de l’ordenança municipal de circulació fa referència als vehicles de mobilitat personal (VMP). Els conductors han de portar casc de protecció homologat i llum blanca davant i llum vermella darrera. Tot i que la conducció d’aquests vehicles no exigeix autorització administrativa ni assegurança obligatòria, quan es destinin a activitats comercials caldrà la contractació d’una assegurança de responsabilitat civil enfront de tercers.
Es permetrà l’accés, però, a la zona no corresponent al perímetre del nucli antic de la ciutat dels vehicles pesats amb una MMA superior a les 7,5 tones si és per al subministrament d’obres, i per als transports que es dirigeixin a punts de l’interior del municipi per efectuar les operacions necessàries de càrrega o descàrrega pròpies de la seva activitat.
D'altra banda, al nucli antic no es podrà circular amb vehicles de MMA superior a 3’5 tones. Així, també queda prohibit en totes les vies urbanes del municipi d´Olot el transport de mercaderies perilloses, explosives o inflamables en trànsit, així com el transport de productes contaminants de l’aigua amb càrregues superiors als 3.000 litres de producte.
Es permet l’accés a la zona no corresponent al perímetre del nucli antic de la ciutat dels vehicles pesats amb cisternes o contenidors cisternes que transportin matèries perilloses destinades al proveïment d’estacions de servei o gasolineres, sempre que utilitzin els itineraris d’entrada i de sortida i en els horaris estipulats per cada estació de servei per descarregar parcialment o total la seva càrrega.
Es permet la circulació de vehicles de transport de matèries perilloses per al repartiment a domicili de consumidors finals de gasos liquats d’ús domèstic i de gasoil per a calefacció. També, l’accés de vehicles de transport de matèries perilloses per a la descàrrega parcial o total de gasos i productes necessaris per al funcionament de centres sanitaris, sempre que utilitzin els itineraris d’entrada i sortida, i en els horaris estipulats per a cada centre.
Els vehicles pesats amb una MMA superior a 7,5 tones que tinguin la circulació autoritzada amb destinació o origen a punts determinats de la ciutat o a polígons industrials del terme municipal d’Olot, hauran de seguir necessàriament els itineraris d’entrada i sortida, i en els horaris que es determinin per decret d’Alcaldia.
Queda prohibida la circulació de vehicles pesats amb una MMA superior a 7.5 tones destinats al transport de mercaderies en general en trànsit, de les 0 a 24 hores per l’avinguda Sant Jordi. Estan exempts d’aquesta restricció incloent-hi la tornada amb buit, els vehicles que transportin les següents mercaderies: bestiar viu; escombraries, recollida de cartró o vidre; llet crua; alimentació animal per a granges de producció, productes periples i fruita i verdura fresca i els vehicles destinats exclusivament al transport de càrregues de: aigua destinada al consum humà mitjançant cisternes mòbils, servei de correus, distribució de premsa diària. També és permesa la circulació de vehicles que realitzen transports especials i d’assistència en carretera amb plaques V-24 ( auxili en carretera).
Els vehicles en trànsit amb una MMA superior a 7.5 tones, podran circular per l’avinguda Sant Jordi quan hagin a fer operacions de càrrega o descàrrega als municipis de la comarca.
La Policia Municipal d’Olot podrà exercir, doncs, un millor control dels vehicles que circulin incomplint les restriccions de mobilitat fixades per la Generalitat a la carretera de les Preses i de la Canya. La mesura afecta tota la ciutat i sobretot respon a una de les accions acordades amb la Plataforma No és un Vial és un Carrer per pacificar el trànsit de camions per l’avinguda Sant Jordi.
El regidor de Mobilitat d’Olot, Agustí Arbós, ha explicat que “en cap cas volem perjudicar l’activitat econòmica i les empreses que pateixen les conseqüències de la falta d’una variant que eviti el pas de vehicles pel centre de la ciutat”. Arbós ha afegit que “el que no té sentit és que, per exemple, un camió de la Catalunya Central passi per Olot per anar a la Costa Brava en lloc d’utilitzar l’Eix Transversal o l’autopista”.
Un altre aspecte inclòs a la modificació de l’ordenança municipal de circulació fa referència als vehicles de mobilitat personal (VMP). Els conductors han de portar casc de protecció homologat i llum blanca davant i llum vermella darrera. Tot i que la conducció d’aquests vehicles no exigeix autorització administrativa ni assegurança obligatòria, quan es destinin a activitats comercials caldrà la contractació d’una assegurança de responsabilitat civil enfront de tercers.