El PSC recull bastants queixes veïnals per la «pacificació del trànsit» al barri de Sant Miquel

Després d'haver-ne estudiat les reclamacions i les possibilitats, traslladen a l'equip de govern municipal les propostes de millora

Obres al carrer de Mossèn Jacint Verdaguer d'Olot el passat gener.
Obres al carrer de Mossèn Jacint Verdaguer d'Olot el passat gener. | Martí Albesa.
NacióGarrotxa
17 de maig de 2021, 12:38
Actualitzat: 12:55h

Les necessitats dels comerciants i veïns de Sant Miquel requereixen canvis urgents en la nova urbanització del barri, segons el PSC d'Olot, ja que han aplegat nombroses queixes de veïns i veïnes que no estan d'axord amb el resultat de les obres de «pacificació del trànsit» al barri.

La Junta de Govern Local va aprovar el passat 15 d'octubre de 2020 el projecte de senyalització de "zona 30", els carrils bici i la urbanització del nou eix cívic al barri de Sant Miquel. L'objectiu era la millora de la qualitat urbana i la pacificació del trànsit, així com la reducció de les velocitats de circulació.

Tanmateix, una vegada finalitzades les obres, des del grup socialista a l'Ajuntament d'Olot han pogut constatar que hi ha una part important dels veïns i veïnes del barri –especialment els comerciants– que estan en desacord amb el resultat. 

Un cop recollides totes les queixes i estudiada la reorganització, el PSC d'Olot ha traslladat a l'equip de govern de Junts una sèrie de propostes de millora i canvi respecte de la nova urbanització, així com els defectes d'obra apareguts en els darrers dies.  
 
Alguns canvis de circulació garantirien més fluïdesa del trànsit:

• El carrer Jaume II, de doble sentit fins al carrer de Mossèn Jacint Verdaguer.  
• Prioritat peatonal per al carrer de Mossèn Jacint Verdaguer.
• Invertir el sentit de circulació al carrer de l'Abat Racimir.   
 
Cal millorar la seguretat viària i les deficiències observades

Des del PSc creuen que cal instal·lar·lar un semàfor a la cruïlla del carrer de Martí l'Humà amb l'avinguda Girona, per a incrementar la seguretat de l'encreuament, que compta amb poca visibilitat. Els accidents que hi ha hagut en els darrers mesos demostren que no és un punt segur per als usuaris, segons els socialistes olotins.
 
També, han constatat deficiències en un asfaltatge acabat de construir, amb què caldria garantir l'evacuació de les aigües plujanes als encreuaments dels carrers de  Mossèn Jacint Verdaguer i de Jaume II. En aquella zona, sense que hi hagi hagut excessius temporals, s'hi han detectat inundacions en les darreres setmanes.  
 
Carrils bici: prou pedaços!

El PSC d'Olot reclama que es tiri endavant el projecte de carrils bici i es deixin de posar pedaços com els que veuen ara al barri de Sant Miquel. Demanen que s'executi d'una vegada per totes el projecte aprovat per l'Ajuntament d'Olot i es posin en circulació els carrils de l'avinguda de Girona i l'avinguda de les Tries. D'aquesta manera hi hauria continuïtat en la via i el barri connectaria de manera eficient amb el nucli antic i la resta de la ciutat.
 
Aquesta implantació permetria anul·lar el carril bici del carrer de Jaume II i evitar així el desnivell que comporta, així com el poc espai del qual es disposa entre la via i els vehicles aparcats, que en el moment d'obrir la porta podrien causar incidents greus. Així mateix, aquesta eliminació del carril deixaria espai per a més aparcaments.  

Pel què fa als aparcaments que es veurien suprimits a l'avinguda Girona, elssocialistes olotins proposen cercar places alternatives a aquella zona, com per exemple en solars buits.

 

Arxivat a