Els 720 batlles que van donar suport a l'1-O exigeixen que s'arxivi la causa oberta contra ells per haver aprovat decrets que obrien el camí a la celebració del referèndum. Argumenten que els fiscals encarregats d'investigar-los han superat el límit legal de dotze mesos i que no han presentat denúncia formal contra cap. De fet, des del primer d'octubre de l'any passat només han estat citats a declarar una cinquantena.
Tal com informa TV3 aquest dimecres, la fase d'instrucció de la causa no pot durar eternament i que cal complir els límits fixats. Concretament, els estatuts de la Fiscalia determinen que les investigacions han de ser de "sis mesos, tret de pròrroga". Així doncs, en aquests moments, aquest termini ja ha estat superat.
"Ara els fiscals només tenen dues opcions: o arxivar o presentar una denúncia o una querella davant d'un jutjat, però fonamentada", detalla en declaracions a la televisió pública catalana l'advocada Teresa Rosell, que representa diversos batlles.
Els batlles de l'1-O exigeixen que se n'arxivi la causa en contra perquè no hi ha denúncia
Política
Argumenten que els fiscals encarregats d'investigar els 720 batlles que van donar suport al referèndum ja han superat el límit legal i que no s'ha presentat cap denúncia
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de setembre de 2018 a
les 17:00
Et pot interessar
-
Política
Laila El Gamouchi deixa l’Ajuntament d’Olot: «La vida, a vegades, ens obliga a aturar-nos, escoltar el cor»
-
Política
L’Ajuntament d’Olot tornarà a tenir un gerent
-
Política
Olot demana una moratòria de la Llei RSAL per contractar més policies
-
Política
Què cobrarà l’alcalde Agustí Arbós i el nou equip de govern d’Olot?
-
Política
Agustí Arbós: «Ser alcalde d'Olot és el repte més important de la meva vida»
-
Política
Més regidories i noves oficines: així és el nou cartipàs d’Olot
