ERC Garrotxa ha escollit aquest dimarts els representants de la comarca per a les pròximes eleccions catalanes del diumenge 12 de maig. La militància ha decidit en una votació a la seu del partit a Olot que Laila El Gamouchi i Bartomeu Compte siguin els dos noms garrotxins que formaran part de la llista electoral per Girona liderada per Laia Cañigueral.
Laila El Gamouchi és nascuda al Marroc l'any 1980 i resideix des de fa anys a la Garrotxa. És integradora social, mediadora intercultural i tècnica en cures auxiliars d'Infermeria i actualment està estudiant Treball Social. Actualment, és la regidora de drets civils, participació i d'Igualtat a l'Ajuntament d'Olot, així com la consellera delegada comarcal d'Igualtat i Feminismes.
Bartomeu Compte i Masmitjà, nascut a Olot, viu a Besalú des de fa anys. Va ser cap de llista de la candidatura d'ERC al poble garrotxí en les passades eleccions municipals i a hores d'ara és regidor de l'Ajuntament a l'oposició. És llicenciat en dret pel Col·legi Universitari de Girona i la Universitat Nacional d'Educació a Distància. Fins fa unes setmanes, ha estat diputat al Parlament de Catalunya per Esquerra republicana de Catalunya. Bartomeu Compte també va estar estretament vinculat al sindicalisme de Comissions Obreres. De fet, Compte n'ha estat el secretari general a la Garrotxa (1996-2004), responsable de migracions de la Unió Intercomarcal de Girona (2000-2007), responsable d'acció sindical (2007-2008), secretari general de la Unió Intercomarcal de Girona (2008-2020) i secretari de socioeconòmica de la Unió Intercomarcal de Girona (2020-2021).
Els llocs i números que ocuparan El Gamouchi i Compte a la llista gironina d'ERC es decidiran el pròxim dilluns quan l'Executiva Nacional d'ERC validi les llistes de les quatre circumscripcions.
Els garrotxins Laila El Gamouchi i Bartomeu Compte, candidats d'ERC per al 12-M a Girona
El pròxim dilluns l'executiva nacional decidirà el número que ocupen a la llista gironina que encapçalarà Laia Cañigueral
- Laila El Gamouchi i Bartomeu Compte després de ser escollits aquest dimarts -
- ERC Garrotxa
ARA A PORTADA
-
Les claus de la longevitat de Maria Branyas: un estudi científic revela els secrets de la supercentenària Redacció
-
La supercentenària Maria Branyas: un cas d'estudi científic que revela el secret de la longevitat Redacció
-
-
L’eix gironí, el Pla de Lleida i les comarques de muntanya lideren el creixement català amb un 4,5% Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el 27 de març de 2024 a les 11:40
Actualitzat el 27 de març de 2024 a les 11:44
Et pot interessar
-
Política
Laila El Gamouchi deixa l’Ajuntament d’Olot: «La vida, a vegades, ens obliga a aturar-nos, escoltar el cor»
-
Política
L’Ajuntament d’Olot tornarà a tenir un gerent
-
Política
Olot demana una moratòria de la Llei RSAL per contractar més policies
-
Política
Què cobrarà l’alcalde Agustí Arbós i el nou equip de govern d’Olot?
-
Política
Agustí Arbós: «Ser alcalde d'Olot és el repte més important de la meva vida»
-
Política
Més regidories i noves oficines: així és el nou cartipàs d’Olot
