[municipals2023_gt]
Les eleccions municipals són també les que determinen els representants als Consells Comarcals i les Diputacions. A falta de la confirmació oficial de la Generalitat, l'aritmètica resultant dels comicis d'aquest diumenge fa variar la composició actual de Consell Comarcal de la Garrotxa. Si no hi ha cap canvi d'última hora, els 25 consellers del Consell quedarien de la següent manera: 12 consellers per a Junts, 8 per ERC, 2 per al PSC, 2 per a la CUP i un per Estimem les Planes.
Això suposa que Junts perdi la majoria absoluta al Consell Comarcal de la Garrotxa, ja que passaria de 14 consellers a 12. Això farà que els postconvergents hagin de decidir si volen fer entrar algun partit a l'equip de govern per tal de tenir estabilitat durant el mandat o prefereixen governar amb minoria. La situació, també podria fer que Santi Reixach perdés la presidència, tot i que tot apunta que té el suport dels grups per mantenir-la.
A part de Junts, qui també perd representació al Consell Comarcal de la Garrotxa és ERC. Passa de nou consellers a vuit: un menys que el 2019. En canvi, PSC i CUP sumen un representant més cada un i passen d'un conseller a dos. Finalment, la principal novetat és que una formació d'electors i independent com és Estimem les Planes tindrà representació. La candidatura encapçalada per Marc Puig va superar el 3% dels vots totals a la comarca i va aconseguir set regidors. Són unes dades que li permeten obtenir representació a l'òrgan comarcal.
La presa de possessió i constitució del nou Consell Comarcal de la Garrotxa està prevista es faci al mes de juliol.
Junts perd la majoria al Consell Comarcal de la Garrotxa i entra Estimem les Planes
Política
Junts passaria a tenir 12 consellers, PSC i la CUP sumarien representació i entraria un representant de la llista independent de les Planes d'Hostoles
ARA A PORTADA
-
Societat L'Agència de Residus de Catalunya inverteix 240.000 euros a la Garrotxa per retirar amiant de tres municipis Redacció
-
Successos Mor a l'hospital una jove de 18 anys després de rebre l'impacte d'una roca en un gorg de Sadernes Redacció
-
Contingut patrocinat Campdevànol es transforma en un escenari de llum amb la Fira de les Espelmes 2026 Redacció
-
Successos Un conductor sense permís atropella un ciclista a Olot, intenta fugir i es nega a fer la prova d'alcoholèmia Redacció
- Pau Masó Ros
- Responsable de NacióGarrotxa
Publicat el
29 de maig de 2023 a
les 16:59
Actualitzat el
29 de maig de 2023 a les
17:14
Et pot interessar
-
Política
Laila El Gamouchi deixa l’Ajuntament d’Olot: «La vida, a vegades, ens obliga a aturar-nos, escoltar el cor»
-
Política
L’Ajuntament d’Olot tornarà a tenir un gerent
-
Política
Olot demana una moratòria de la Llei RSAL per contractar més policies
-
Política
Què cobrarà l’alcalde Agustí Arbós i el nou equip de govern d’Olot?
-
Política
Agustí Arbós: «Ser alcalde d'Olot és el repte més important de la meva vida»
-
Política
Més regidories i noves oficines: així és el nou cartipàs d’Olot
