
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha publicat finalment aquesta tarda l'esperada Gigafoto de la Via Catalana . Es tracta de la imatge on s'inclouen tots els participants a la cadena humana independentista organitzada la darrera Diada Nacional. De l'Onze de Setembre ençà, Nació Digital havia anat compliant els diversos trams de la Gigafoto que s'han anat fent públics a les xarxes de manera dispersa. Els participants de La Garrotxa van ocupar sobretot els trams 678 i 708 a Pont de Molins.
La Via Catalana va connectar el país en una espectacular cadena de 400 quilòmetres, que va enllaçar el Pertús fins a Vinaròs. Les expectatives van quedar desbordades i es va multiplicar per quatre les 400.000 persones que es necessitaven per de fer-la possible.
La comarca de La Garrotxa es va volcar en la Via Catalana, amb una participació de pràcticament del 15% dels seus habitants. Més de 5.000 garrotxins es van traslladar a Pont de Molins, on es va viure el dia com una perllongació de les Festes del Tura amb gegants i bastoners inclosos. A més, desenes de persones més es van enllaçar a la cadena humana tant a altres trams de les comarques gironines com als de Barcelona o de les Terres de l'Ebre.
Galeria de fotos de la Via Catalana-tram 649 (Marc Cargol)
Galeria de fotos de la Via Catalana a Pont de Molins (Sergi Colomé)
Galeria de fotos de la Via Catalana, amb ulls ripollesos
Vídeo: La Via Catalana, a ritme de Txarango
Especial Via Catalana a Nació Digital
