

Durant el seu discurs, Laporta va recordar que "només treballarem amb qui vulgui la independència en la propera legislatura". En aquest sentit, Laporta creu que "hem d'aconseguir que el nostre país sigui lliure" i va deixar clar que "si tenim 68 diputats declararem la independència, sempre per la via democràtica".
Joan Laporta va tenir també paraules pels polítics actuals, dient que "es mereixen un càstig per què han creat un Parlament de fireta sense dret a decidir". El cap visible de SI i expresident del Barça també va titllar els actuals dirigents polítics "d'incompetents" ja que "ens han portat a la pitjor crisi de la història de Catalunya".
L'aspirant a President de Catalunya també va assegurar que "els hi tinc ganes a la caverna espanyola" de qui va dir que "no us penseu que son tant ferotges". Joan Laporta també va afirmar que "a partir del 29-N escriurem els millors anys de les nostres vides".
A banda de Laporta a l'acte també hi van participar Alfons López Tena, Uriel Bertran i el candidat per Girona Toni Strubel. Precisament l'escriptor, va criticar també "la falta d'ambició dels polítics que ocupen el Parlament" i va sentenciar que "no seguirem els defenestradors de Maragall ni els que van de la mà del PP per desnacionalitzar Euskadi".
UN TEATRE PLE DE CARES CONEGUDES
Centenars d'olotins es van desplaçar fins al Teatre Principal per escoltar Joan Laporta. Entre aquests hi havia membres destacats de partits com Unió Democràtica de Catalunya, amb el seu president local Joan Cañada; membres de la secció local d'Esquerra i la cúpula de les JERC a la Garrotxa; Joan Torres, de Reagrupament o Miquel Macias d'Alternativa per la Garrotxa. També hi havia membres destacats de la cultura i l'associacionisme olotí així com Elisenda Paluzié, asseguda al primer pis o l'alcalde de Sant Pau de Segúries Joan Solà, afí al PSC.