«No és un vial» i ERC Garrotxa coincideixen que cal resoldre l'ofec de trànsit que viu Olot

En una trobada virtual de la plataforma amb el candidat garrotxí a les eleccions del 14-F, Bartomeu Compte, els republicans insisteixen que la variant és una obra prioritària de país

ERC Olot creu important que l’equip de govern tracti aquest tema com un problema de ciutat.
ERC Olot creu important que l’equip de govern tracti aquest tema com un problema de ciutat. | @ERCOlot.
NacióGarrotxa
08 de febrer de 2021, 08:54
Actualitzat: 10:05h
Aquest dissabte a la tarda, diversos membres de la Plataforma "No és un vial, és un carrer!" han mantingut una reunió virtual amb ERC, representada per Josep Quintana i Bartomeu Compte, aquest darrer candidat a les comarques gironines a les pròximes eleccions del 14 de febrer al Parlament de Catalunya.

La plataforma ha exposat un cop més els seus arguments sobre la necessitat de resoldre amb caire d’urgència la situació d’ofec viari en la qual Olot es troba, i molt especialment el tram de l'avinguda Sant Jordi. En aquest sentit, ERC ha afirmat estar “absolutament d’acord en que es tracta d’un greu problema, que és de tots i al qual donarem tot el suport perquè es resolgui”.

Tanmateix, els republicans garrotxins no contemplen una segregació amb la variant de les Preses-la Vall d'en Bas, i ho consideren tot com un únic projecte que no es pot fer a trams. Segons Quintana, a més a més, la segregació és un escenari improbable perquè “a la Vall ens porten avantatge i és possible que tinguin més a prop que nosaltres el projecte definitiu”.
 
Bartomeu Compte recordava que, coincidint amb la visita de la cap de llista Teresa Jordà, ERC ja va expressar que considera la variant d’Olot una obra prioritària de país, “per bé que no sobredimensionada per a evitar que serveixi d’autovia Vic-Olot-Figueres”. L’únic punt que ERC no veu clar és el dibuix que mostra 8+2 carrils a la zona de Can Minguet. “Seguirem lluitant perquè sigui rebaixat, sense que resulti un perjudici en termes de retards. Només demanem un replantejament de mínims que millori la sostenibilitat, conscients que la situació de l’Avinguda Sant Jordi no és justa i no s’ha de perllongar”.
 
Quant al que sempre n'han dit el mentrestant des de "No és un vial", igual que els han manifestat altres formacions, creuen que Ajuntament i els empresaris “haurien de tenir uns gests mínims cap als veïns de l’avinguda que mai s’ha produït”. Com ja ens havien dit en altres ocasions, estan d’acord a “repartir el trànsit per altres vies de capacitat semblant”, manifestant-se disposats “a pressionar perquè sigui possible”. Així mateix, han refermat el vot afirmatiu a la moció que va presentar la plataforma donant suport “a les restriccions en dies i hores determinats”, per apaivagar la càrrega viària que tenen els carrers, i sense entrar de moment en més solucions “de les quals seguiríem parlant passades les eleccions”.
 
També, des d'ERC els van traslladar que “el pas constant de Teises i TPO contaminants i pràcticament buits, forma part del problema de la gestió deficient de la mobilitat” i que estan oberts “a demanar-ne la revisió i a estudiar un pla genèric en aquest sentit”, perquè cap mesura no acabi revertint en més vehicles per l'avinguda Sant Jordi.
 

A petició del partit, un cop acabada la trobada, els han fet arribar documentació que fa palesa la necessitat de resoldre immediatament la carència històrica de la variant d'Olot i l'ús dels  carrers per a cobrir el transport de mercaderies, "un dany per tota la comarca però en especial per la ciutat i més encara per una part important dels seus habitants", segons la plataforma.
 
També, a partir de les dades que hi mostren s'hi pot constatar el desigual repartiment comarcal de beneficis i perjudicis per no disposar d’aquesta circumval·lació en normes, amb les indústries no olotines tributant impostos als seus respectius ajuntaments i Olot rebent-ne tot l'impacte negatiu, sense a penes compensacions econòmiques, ja que la majoria de polígons són escampats fora dels seus límits municipals.
 
"Aquest desequilibri, com el dels greuges ciutadans que patim, mai abans de la nostra aparició no ha estat considerat i menys corregit", conclouen des de "no és un vial".

Arxivat a