
L’ajuntament d’Olot es compromet unànimement a implementar un paquet de mesures per ajudar als aturats majors de 40 anys. A la Garrotxa hi ha 2.143 persones que es troben en aquesta situació, 1.400 només a la ciutat d’Olot. L’associació ADAG40, responsable de presentar la moció, demana entre altres punts al consistori que dissenyi una campanya perquè les empreses instal·lades a la ciutat contractin aturats de més edat, sobretot pensant en les PIMES. També apunta la possibilitat que quan calgui contractar substituts a l'ajuntament, es pensi en aquest col·lectius d’aturats.
Tots els partits del ple municipal han fet seves les reclamacions del col·lectiu d’aturats i es comprometen a impulsar una taula d’ocupació on es detallin les iniciatives apuntades dins la moció. Pel regidor de promoció econòmica de la ciutat, Estanis Vayreda, aquest acord “és un estímul” per continuar treballant en aquest camp. El socialista Albert Rubirola afageix que "aquestes xifres fan impossible mantenir una societat cohesionada".
ADAG40 ha presentat la moció “per la gravetat de la situació de les persones aturades de més de 40 anys”, segons ha explicat el seu vicepresident, Xavier Garcia. Aquest col·lectiu troba poques ofertes de feina, i les que troba són de curta durada. El fet d’estar tant temps sense cotitzar, i que quan ho fa sigui en condicions precàries, perjudica severament les pensions de jubilació que en un futur rebran aquests afectats. En total a la Garrotxa hi ha 3.496 aturats, segons les dades del mes de febrer. Tan a Olot com a la Garrotxa, els índex d’atur es troben per sota de la mitjana estatal i catalana.
