
La matinada d'avui dissabte quatre desconeguts han tacat amb pintades la façana de la seu d'Esquerra Republicana d'Olot, ubicada al carrer del bisbe Vilanova. Els textos acusen de "traïdors" els republicans, reclamen l'abstenció electoral i estan signats pel símbol de la bandera estelada. Tot indica, doncs, que l'acció formaria part de la divsió que enfornta el món independentista sobre la conveniència o no d¡anar a votar demà diumenge a les eleccions espanyoles. Tanmateix, també podria haver estat obra d'elements provocadors espanyolistes.
Comunicat ERC de La Garrotxa
Esquerra Republicana de Catalunya de la Garrotxa denuncia les pintades que han aparegut aquesta nit-matinada al local que hi ha situat al carrer Bisbe Vilanova d’Olot. A algunes pintades, hi ha l’anagrama de Maulets, i s’hi pot llegir: “20-N abstenció. ERC=traïdors”. A més a més, han intentat forçar el pany, però no han aconseguit entrar al local.
També Esquerra denuncia que durant la campanya els han tret alguna pancarta i algun cartell. També han aparegut fulls demanant l’abstenció.
La companya d’un militant d’Esquerra de la Garrotxa els va veure mentre estaven fent les pintades. Eren quatre persones i actuaven amb total tranquil·litat. Tot i això, Esquerra no presentarà cap denuncia però demana una mica de dignitat i responsabilitat perquè aquests fets no tornin a passar.
Cal recordar que les passades eleccions municipals, ja van haver-hi algun episodi d’actuacions incíviques, i es van arrencar cartells i pancartes i es van pintar nassos vermells als candidats.