28
de gener
de
2021, 10:40
Actualitzat:
10:52h
Amb les consignes “Les persones abans que els vehicles” i “Per una ciutat sostenible, Variant d’Olot ja!”, la Plataforma olotina "No és un vial, és un carrer!" inicia aquest diumenge, 31 de gener, un seguit de talls mensuals en diferents punts del tram de l'avinguda Sant Jordi d'Olot, com a actors participants del moviment #RecuperemLaCiutat, que es realitza simultàniament en diversos punts de la geografia catalana "perquè els nostres carrers siguin més sans i més dignes".
La intenció dels promotors és que la iniciativa s'estengui arreu del territori, tot aprofitant el corrent general que apunta a la importància de recuperar l’espai públic a fer canvis per a bé de la salut de tots. En aquest sentit, les anomenades “autopistes urbanes”, o com en el cas olotí, “carreteres urbanes”, són un anacronisme que posa en risc i que fa palès el repartiment desigual de l’urbanisme viari, segons la plataforma.
De moment, són l'única entitat gironina adscrita, potser també perquè és la que té el major problema de mobilitat de tota la demarcació, pel fet de de no disposar d’una infraestructura com una via de circumval·lació de la ciutat, que enaquest cas és la no nada, encara, variant d’Olot. Per a continuar reivindicant-la, com també per a reclamar la pacificació urgent del tram, esperen que els olotins els facin costat tot acudint diumenge a dos quarts de dotze a la carretera de la Canya.
Allà, durant una hora i dos quarts, el tram entre la Rodona i Alba Rosa, no serà dels vehicles sinó de la gent, que seguint les mesures de seguretat que obliga la pandèmia podran ocupar-lo per a caminar, anar amb bicicleta, plantar-hi la cadira o, simplement, cridar pel dret a la salut, a una ciutat més verda, "i que Generalitat i Ajuntament ens donin el que ens deuen: la variant i en paral·lel tot allò que ens faci l’espera més passadora".
Per tant, tornaran a reclamar la reducció de la velocitat, la col·locació de radars, l’adequació del pont del Consum, l’augment i millora de la vegetació existent, la implementació de restriccions al trànsit pesant, l’equilibri amb la resta de carrers d’Olot, etc.
Talls previstos el 31 de gener
Els 6 talls previstos i les entitats convocants el 31 de gener són:
1. Barberà Respira - Tall de la crta. de Barcelona (entre el c. Sant Pere Escultor
Llimona i la rda. de l’Est/Indústria), Barberà del Vallès.
2. Eixample Respira - Tall del c. d’Aragó (entre c. Balmes i c. Aribau), Barcelona.
3. Moviment Veïnal del Sud - Tall de la crta. de Barcelona (entre c. Lepant i c. Tetuan), Sabadell.
4. No és un vial, és un carrer - Tall de la crta. de la Canya (entre Alba Rosa i Rodona), Olot.
5. Prou trànsit - Tall del c. d’Aragó (entre c. Independència i c. Dos de Maig), Barcelona.
6. Recuperem Baix Maresme - Tall de la N-II (davant estació de Rodalies), Premià de Mar.
La intenció dels promotors és que la iniciativa s'estengui arreu del territori, tot aprofitant el corrent general que apunta a la importància de recuperar l’espai públic a fer canvis per a bé de la salut de tots. En aquest sentit, les anomenades “autopistes urbanes”, o com en el cas olotí, “carreteres urbanes”, són un anacronisme que posa en risc i que fa palès el repartiment desigual de l’urbanisme viari, segons la plataforma.
De moment, són l'única entitat gironina adscrita, potser també perquè és la que té el major problema de mobilitat de tota la demarcació, pel fet de de no disposar d’una infraestructura com una via de circumval·lació de la ciutat, que enaquest cas és la no nada, encara, variant d’Olot. Per a continuar reivindicant-la, com també per a reclamar la pacificació urgent del tram, esperen que els olotins els facin costat tot acudint diumenge a dos quarts de dotze a la carretera de la Canya.
Allà, durant una hora i dos quarts, el tram entre la Rodona i Alba Rosa, no serà dels vehicles sinó de la gent, que seguint les mesures de seguretat que obliga la pandèmia podran ocupar-lo per a caminar, anar amb bicicleta, plantar-hi la cadira o, simplement, cridar pel dret a la salut, a una ciutat més verda, "i que Generalitat i Ajuntament ens donin el que ens deuen: la variant i en paral·lel tot allò que ens faci l’espera més passadora".
Per tant, tornaran a reclamar la reducció de la velocitat, la col·locació de radars, l’adequació del pont del Consum, l’augment i millora de la vegetació existent, la implementació de restriccions al trànsit pesant, l’equilibri amb la resta de carrers d’Olot, etc.
Talls previstos el 31 de gener
Els 6 talls previstos i les entitats convocants el 31 de gener són:
1. Barberà Respira - Tall de la crta. de Barcelona (entre el c. Sant Pere Escultor
Llimona i la rda. de l’Est/Indústria), Barberà del Vallès.
2. Eixample Respira - Tall del c. d’Aragó (entre c. Balmes i c. Aribau), Barcelona.
3. Moviment Veïnal del Sud - Tall de la crta. de Barcelona (entre c. Lepant i c. Tetuan), Sabadell.
4. No és un vial, és un carrer - Tall de la crta. de la Canya (entre Alba Rosa i Rodona), Olot.
5. Prou trànsit - Tall del c. d’Aragó (entre c. Independència i c. Dos de Maig), Barcelona.
6. Recuperem Baix Maresme - Tall de la N-II (davant estació de Rodalies), Premià de Mar.