​Noel va créixer un 33% i va facturar 568 milions d'euros el 2022

La firma d'alimentació consolida l'estratègia de diversificació cap a altres productes i potencia l'exportació

Una de les plantes de Noel a Begudà, a Sant Joan les Fonts
Una de les plantes de Noel a Begudà, a Sant Joan les Fonts | Noel
Nació
01 d'agost de 2023, 17:41
Actualitzat: 17:59h
L'empresa d'alimentació Noel amb seu a Sant Joan les Fonts va tancar el 2022 amb una facturació de 568 milions d'euros. Això suposa un 33% més que fa un any. Segons la companyia, els motius han estat, d'una banda, l'increment de la producció que ha arribat a les 121.456 tones i de l'altra la pujada generalitzada de preus que s'ha repercutit en els productes que elabora.

La firma, que actualment compta amb quinze plantes de producció repartides entre la Garrotxa, Barcelona, Terol i Osca dona feina a 2.500 persones. L'empresa consolida així un creixement que ve donat també per l'estratègia de diversificació del producte -on s'hi ha invertit prop de 30 milions-, a més de l'aposta per l'exportació.

La divisió de productes carnis continua representant el principal negoci del grup, amb una facturació de 537 milions d'euros i un increment del 29% respecte a l'any anterior. A més, suposa el gran atractiu per a mercats estrangers, que han augmentat les compres a Noel d'aquest tipus de producte. A hores d'ara, la companyia està present en més d'una seixantena de mercats i compta amb filials situades al Regne Unit i als Estats Units, i amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.

Les bones xifres, però, també venen donades per l'estratègia de diversificació cap a altres línies de productes que ha tingut Noel els darrers anys, on l'empresa ha invertit 30 milions. Així, en l'exercici 2022, Noel ha completat l'adquisició de Casa Bona, després de l'entrada al seu accionariat l'any 2019, operació que reafirma la seva aposta per les pizzes, com un dels productes pels quals aposta la firma.
 

Interior d'una planta de Noel a Olot. Foto: ACN


Una altra de les fites de l'esmentat exercici ha estat la inclusió de Verday en la cartera de marques de Noel. Dirigida a tota mena de consumidors, la marca aglutina tots els productes de la divisió de proteïna alternativa vegetal de la companyia.
 

Menys inversió

Una de les conseqüències del context socioeconòmic ha estat la caiguda de la inversió per part de Noel. En concret ha estat de 37,4 milions, un 35% menys que l'any passat, en diversos projectes. La partida més destacada, de 10 milions ha anat destinada a la construcció de la darrera fase de Noel Olot, la planta d'especejament especialitzada en l'elaboració de productes càrnics frescos, que la companyia va posar en marxa el 2021.

També s'ha invertit 9 milions per l'adquisició de nova maquinària per a la planta de productes llescats i 3,4 milions en noves càmeres d'emmagatzematge per a productes destinats al mercat dels Estats Units.
 

Compromís amb la sostenibilitat

Des de Noel destaquen les més de 14.000 hores que la companyia ha dedicat a la inversions en sostenibilitat i formació, a través de la Noel Academy. A escala mediambiental, entre les diverses accions dutes a terme el 2022 en destaquen la generació de 1.068 megawatts hora d'energia renovable a través d'instal·lacions fotovoltaiques. Unes plaques que es dediquen íntegrament a l'autoconsum en les plantes de producció, així com la participació del projecte Carboni Zero, liderat pel Centre Blockchain de Catalunya.
Arxivat a