21
de juliol
de
2021, 08:38
Actualitzat:
9:21h
La diputada socialista, Sílvia Paneque, acompanyada dels regidors del PSC OlotJosep Guix i Marina Alegre, ha demanat aquest dimarts al Govern, des del Parc Nou de la capital de la Garrotxa, que acceleri la planificació, licitació i construcció de les variants de les Preses i Olot.
“Ja en campanya ens vam comprometre a defensar aquestes infraestructures i, efectivament, una de les primeres propostes de resolució que hem presentat al Parlament ha estat instar al Govern de la Generalitat a presentar el projecte executiu i el finançament associat a la seva construcció, que es votarà en Comissió de Territori i Urbanisme” cap al mes de setembre, segons que ha explicat la diputada socialista.
Inversió prioritària
“Des del grup parlamentari socialista hem lamentat que no hi hagi pressupostos aquest 2021 per a poder incloure ja les inversions en les dues variants en el pla d’inversions, però en tot cas, des del Govern s’ha instat als grups del Parlament a fer arribar les inversions que es consideren prioritàries per al 2022".
El grup parlamentari socialista, a instàncies del grup municipal d’Olot, presentarà les variants d’Olot i les Preses com a inversió prioritària. A la votació de la proposta de resolució del grup socialista els grups que conformen el Govern, ERC i JxCAT, "podran demostrar el seu compromís amb les dues variants”, ha indicat Paneque.
El PSC advoca per un 2+2 a la variant d'Olot
El regidor socialista Josep Guix ha volgut remarcar que “els socialistes reivindiquem la variant d’Olot amb el 2+2 (2 carrils d’anada i dos de tornada). La variant de les Preses entenem i ens sumem al pacte d’alcaldes que diuen que ha de ser d’1+1, però la variant d’Olot creiem que no té sentit fer-la 1+1".
Guix també creu que la variant d’Olot ha d’estar ben dissenyada, "lligada al territori i, sobretot, ha de ser sostenible, però per seguretat, solidesa, rapidesa i per menys contaminació cal que sigui una variant (autovia) de 2+2. Aquesta és una opinió compartida per molts sectors i agents de la comarca, transportistes, empresaris, veïns, treballadors que han d’accedir als polígons...”.
La darrera tramitació que s’ha fet es la presentació de les 4 alternatives de la variant d’Olot des de l’Hostal del Sol a la rotonda de la carretera de la Canya. Aquest estudi es va publicar el 1r d’octubre de 2020 i en els darrers dies s’ha acabat el termini per a resoldre les al·legacions.
El PSC està bàsicament d’acord amb l’alternativa 2 que segueix el traçat actual desdoblant la via, passant semisoterrada per davant del barri de l’Hostal del Sol, d’aquesta forma el barri de l’Hostal del Sol es podrà integrar a la ciutat, "tot desapareixent la muralla que representa la carretera actual".
"Hi han algunes propostes que no ens agraden i així ho vàrem manifestar a la Comissió de seguiment de la Variant d’Olot que depèn directament de l’alcaldia, com son els vials laterals de serveis, la connexió cap al centre de la ciutat, l’accés peatonal i de bicicletes cap al barri de l’Escola Llar i a l’Institut Greda, entre d’altres", ha afegit Josep Guix. La Comissió de seguiment es reuneix, precisament, aquest divendres a Olot.
Paneque ha explicat també que com a consellera de Transició Ecològica del Govern Alternatiu està "immersa en una ronda de visites als Parcs Naturals de Catalunya, i he començat pels de comarques gironines i en totes les visites que he fet fins ara sempre s’ha coincidit en la necessitat de demanar més recursos, ja que durant 10 anys el pressupost dels parcs naturals ha estat congelat”.
Paneque, Guix i Alegre han fet la roda de premsa al Parc Nou, just abans de trobar-se amb el director del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, Xavier Puig.
“Ja en campanya ens vam comprometre a defensar aquestes infraestructures i, efectivament, una de les primeres propostes de resolució que hem presentat al Parlament ha estat instar al Govern de la Generalitat a presentar el projecte executiu i el finançament associat a la seva construcció, que es votarà en Comissió de Territori i Urbanisme” cap al mes de setembre, segons que ha explicat la diputada socialista.
Inversió prioritària
“Des del grup parlamentari socialista hem lamentat que no hi hagi pressupostos aquest 2021 per a poder incloure ja les inversions en les dues variants en el pla d’inversions, però en tot cas, des del Govern s’ha instat als grups del Parlament a fer arribar les inversions que es consideren prioritàries per al 2022".
La diputada socialista Sílvia Paneque al Parc Nou d'Olot. Foto: Martí Albesa.
El grup parlamentari socialista, a instàncies del grup municipal d’Olot, presentarà les variants d’Olot i les Preses com a inversió prioritària. A la votació de la proposta de resolució del grup socialista els grups que conformen el Govern, ERC i JxCAT, "podran demostrar el seu compromís amb les dues variants”, ha indicat Paneque.
El PSC advoca per un 2+2 a la variant d'Olot
El regidor socialista Josep Guix ha volgut remarcar que “els socialistes reivindiquem la variant d’Olot amb el 2+2 (2 carrils d’anada i dos de tornada). La variant de les Preses entenem i ens sumem al pacte d’alcaldes que diuen que ha de ser d’1+1, però la variant d’Olot creiem que no té sentit fer-la 1+1".
Guix també creu que la variant d’Olot ha d’estar ben dissenyada, "lligada al territori i, sobretot, ha de ser sostenible, però per seguretat, solidesa, rapidesa i per menys contaminació cal que sigui una variant (autovia) de 2+2. Aquesta és una opinió compartida per molts sectors i agents de la comarca, transportistes, empresaris, veïns, treballadors que han d’accedir als polígons...”.
Josep Guix ha insistit en el 2+2 carrils per la variant d'Olot. Foto: Martí Albesa.
La darrera tramitació que s’ha fet es la presentació de les 4 alternatives de la variant d’Olot des de l’Hostal del Sol a la rotonda de la carretera de la Canya. Aquest estudi es va publicar el 1r d’octubre de 2020 i en els darrers dies s’ha acabat el termini per a resoldre les al·legacions.
El PSC està bàsicament d’acord amb l’alternativa 2 que segueix el traçat actual desdoblant la via, passant semisoterrada per davant del barri de l’Hostal del Sol, d’aquesta forma el barri de l’Hostal del Sol es podrà integrar a la ciutat, "tot desapareixent la muralla que representa la carretera actual".
"Hi han algunes propostes que no ens agraden i així ho vàrem manifestar a la Comissió de seguiment de la Variant d’Olot que depèn directament de l’alcaldia, com son els vials laterals de serveis, la connexió cap al centre de la ciutat, l’accés peatonal i de bicicletes cap al barri de l’Escola Llar i a l’Institut Greda, entre d’altres", ha afegit Josep Guix. La Comissió de seguiment es reuneix, precisament, aquest divendres a Olot.
Paneque ha explicat també que com a consellera de Transició Ecològica del Govern Alternatiu està "immersa en una ronda de visites als Parcs Naturals de Catalunya, i he començat pels de comarques gironines i en totes les visites que he fet fins ara sempre s’ha coincidit en la necessitat de demanar més recursos, ja que durant 10 anys el pressupost dels parcs naturals ha estat congelat”.
Xavier Puig, director del Parc Natutal de la Zona Volcànica de la Garrotxa, amb els representants socialistes. Foto: @PSColot.
Paneque, Guix i Alegre han fet la roda de premsa al Parc Nou, just abans de trobar-se amb el director del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, Xavier Puig.