El món del creuer aguanta la crisi econòmica i ofereix noves destinacions

Publicat el 15 de febrer de 2009 a les 19:33
 
Destaca un creuer que ressegueix el riu Nil, totalment diferent als clàssics viatges a través de la Mediterrània, els creuers fluvials per Europa, que són força interessants, i una nova destinació com Alaska', ha comentat Mònica Puig, directora de Viatges Ter, coorganitzadora d'aquest certamen del creuer, d'entrada lliure i que sorteja entre els assistents un viatge per a dues persones.
 
'La veritat és que el viatge per Egipte de Travel Days sorprèn gratament a molta gent, que d'entrada no sap que és en creuer', ha assenyalat Puig, que ha destacat igualment la novetat dels creuers per Alaska, flectats per la companyia Holland America Line. 'Un d'aquests viatges ja està organitzat per aquest proper mes de juliol i creiem que enguany és més interessant perquè es tracta d'una ruta que sempre s'havia fet en anglès i aquesta vegada es farà amb guies de parla hispana', ha comentat la directora de Viatges Ter, que considera que el món del creuer aguanta la crisi econòmica 'força bé'.
 
'La crisi es nota, diríem mentida si ho neguéssim, però sincerament crec que el mercat creuerista és el que menys la pateix i el que n'està sortint més beneficiat', ha reflexionat Puig. 'Com hem dit moltes vegades, hi ha creuers per a totes les butxaques, des d'una escapada curta de 400 euros fins a viatges en vaixell de luxe de 7.000 o 8.000 euros', ha enumerat la directora de Viatges Ter. 'Jo crec que la gent s'adapta una mica al que pot la seva cartera i continua fent creuers', ha puntualitzat Puig.
 
De fet, un dels símptomes d'aquest auge del món del creuer és que els viatges en vaixell s'han democratitzat i posat a l'abast de tothom. 'Cada públic té un creuer i una ruta a la seva mida', ha manifestat la directora de Viatges Ter. 'Deu anys enrere el perfil del creuerista era una persona d'una mitjana d'edat de 65 anys a 70 anys amb un poder adquisitiu alt. Actualment, això ha canviat perquè de creuer hi van des de famílies i parelles joves de viatges de noces fins a parelles amb mainada o famílies amb avis', ha comentat Puig.
 
Pel que fa al client català, la directora de Viatges Ter destaca que es tracta d'un 'bon client de creuers'. 'La majoria és expert en viatges i sap el que busca', ha afegit Puig. 'Majoritàriament comença per rutes pel Mediterrani per després anar cap a les zones del Carib, que en època hivernal tenen molt d'èxit, i la zona del Nord d'Europa, amb la ruta dels fiords de Noruega com una de les que funcionen més bé', ha finalitzat la directora de Viatges Ter.