Adif no pot concretar quan entrarà en servei el TAV entre Barcelona i Figueres

L'administrador d'infraestructures recorda al Govern que les dues obres pendents ja estan licitades

Publicat el 13 d’abril de 2012 a les 16:32

Adif ha puntualitzat les paraules del secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, que va anunciar que Foment havia comunicat un nou retard en la posada en funcionament del TAV entre Barcelona i Figueres. Segons la informació del Govern, l'alta velocitat arribarà fins la frontera francesa el tercer trimestre del 2013. L'administrador d'infraestructures argumenta que per ara és impossible saber quan estaran enllestits tots els treballs però ha assegurat que el compromís és agilitzar-los tant com sigui possible. Adif ha recordat que les dues obres que havien quedat pendents amb el canvi de govern -la via al tram Sagrera-Mollet i la primera fase de l'estació provisional de Girona- estan licitades.

Adif assegura que ara per ara és impossible saber quan estaran enllestides les obres que falten perquè entri en servei el tram des de Barcelona fins a la frontera francesa. El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, va explicar dijous en una conferència al Cercle d'Infraestructures de Girona que el govern espanyol els havia comunicat que la data prevista per a l'entrada en funcionament era el tercer trimestre del 2013, gairebé un any més tard del previst.

L'administrador d'infraestructures ha reiterat que el compromís és agilitzar els treballs perquè els trens puguin circular tan aviat com sigui possible. El consell de ministres del 30 de març va acordar licitar dues obres pendents: el muntatge de via entre Sagrera i Mollet, unes obres que tenen un pressupost previst de 13 MEUR (milions d'euros) i un termini d'execució de 8 mesos, i la primera fase de l'estació provisional a Girona, amb un import de 37,2 MEUR i uns 12 mesos de feina. Després de licitar-les, les empreses presenten els projectes i després el consell d'administració d'Adif les ha d'adjudicar.

Amb aquestes xifres a la mà, el càlcul aproximat indica que les obres es poden retardar, però Adif ha recordat que el terminis d'execució són màxims i que poden acabar abans de complir la data límit. Les dues obres van quedar pendents de licitar amb el canvi de govern a l'executiu espanyol. Fonts d'Adif han assegurat que el fet que el consell de Ministres prioritzés licitar aquestes obres referma l'interès perquè el TAV circuli entre Barcelona i Figueres quan abans millor.