Adif preveu transportar 3,2 milions de passatgers l'any amb el TGV de Barcelona a Girona

Publicat el 06 de juliol de 2008 a les 13:11
 
El director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres. Antonio Fernández Gil, ha explicat que en altres ciutats han comprovat que un cop comença a funcionar l'alta velocitat, aquesta previsió queda superada. Fernández ha donat aquestes dades en una jornada tècnica que Adif ha organitzat per institucions i alguns representants d'associacions veïnals a l'Auditori de Girona, a la qual han assistit una quarantena de persones.
 
Segons dades d'Adif, actualment hi ha cinc milions de viatgers que anualment usen la línia de Girona a Barcelona i triguen uns 75 minuts per fer el viatge. Amb el TGV en funcionament, Adif calcula que el viatge s'escurça fins als 34 minuts de mitjana i que això farà atreure uns 3,2 milions de passatgers. Això no farà, però, que el tren convencional perdi usuaris ja que, segons les dades facilitades per Adif, aquesta modalitat ferroviària es mantindrà en 4,5 milions de passatgers l'any. Per tant, la suma del tren convencional i del TGV traslladarà fins a 7,7 milions de passatgers, 2,7 més del què actualment està assumint el tren convencional.
 
El responsable de la línia creu però que la tradició ferroviària 'consolidada' que hi ha a Girona farà que aquestes previsions quedin superades i ha augurat un marge d'error d'un 15%.
 
Si l'any 2005 circulaven 46 combois per la línia Barcelona-Girona-Portbou, amb l'horitzó de 2012 hi haurà 22 trens que circularan per la línia convencional i 46 d'alta velocitat. També augmenten els trens de mercaderies, ja que si al 2002 hi havia 24 trens, la previsió és que al 2010 circulin 43 combois per la línia Mollet-Portbou i que al 2020 arribin als 105.
 
La jornada que s'ha fet aquesta tarda a l'Auditori ha servit per exposar el projecte de la línia als assistents i mostrar-los els calendaris, processos de seguretat que es seguiran durant les obres i l'afectació per la ciutat.
 
Fernández ha donat alguns detalls més del calendari i ha afirmat que tot funciona 'segons el què estava previst'. En primer lloc ha afirmat que a finals del 2010 les vies del pas del tren per la ciutat haurien d'estar acabades i que l'electrificació d'aquestes es farà al 2011. 'A la primavera del 2011 aquesta primera fase haurà d'estar acabada com també la caixa de l'estació', ha afirmat el director de la línia. Pel que fa a l'estació, Fernández ha explicat que encara no hi ha novetats pel que fa al concurs que es convocarà per construir la part en superfície de l'estació, que serà el darrer pas a realitzar, segons ha dit.
 
El director també ha afirmat que fins ara no s'ha detectat cap irregularitat en les inspeccions d'edificis i façanes que s'estan fent a la trama més propera per on ha de passar el tren i que a final d'any ja estaran acabades.
 
Per minimitzar les molèsties pels visitants de Girona durant les obres, s'obrirà un punt d'informació pels ciutadans. Ha dit que també negociaran el trasllat de les places d'aparcament que es perdin perquè s'hi ubiquen instal·lacions auxiliars per fer les obres a altres zones pròximes de la ciutat. A més, es calcula que circulin per les principals vies de la ciutat durant les obres un centenar de camions diaris carregats de runa. Per minimitzar el seu impacte, Fernández ha dit que aniran tapats i que es ruixaran 'permanentment' els carrers amb aigua perquè no hi hagi pols i que les màquines treballin amb silenciadors.