D'altra banda, la Generalitat també ha adjudicat la redacció de l'estudi informatiu de la variant de la C-63 a les Planes d'Hostoles per un import de 58.706 euros.
El desdoblament de la C-31 s'estén al llarg d'un tram de prop de 13 quilòmetres entre Platja d'Aro i Palamós. Aquesta actuació permetrà donar donarà continuïtat a les autovies de l'Alou (Llagostera) a Santa Cristina d'Aro i de Palamós a Palafrugell, així com a la de Vidreres a l'Alou, que va entrar en servei el juny passat. Es preveu que les obres puguin començar aquest hivern, amb un termini d'execució de 24 mesos.
Les obres que ara s'impulsen permetran desdoblar el tram de la C-31 entre el final de la variant de Santa Cristina d'Aro i el final de la variant de Palamós a partir de la via ja existent en la major part del traçat. En algun petit tram, com ara a la zona de Palamós oest, el desdoblament s'apartarà de la carretera actual amb una variant d'uns 900 metres de longitud.
La via desdoblada tindrà quatre carrils, dos per sentit de la circulació, de 3,5 metres d'amplada cadascun, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d'1 metre, una mitjana de separació d'amplada variable i barreres de formigó tipus New Jersey. En un tram d'un quilòmetre i mig, al pas pel terme de Calonge, es preveu la construcció d'un tercer carril a la calçada del costat muntanya, atès el pendent de la via. Per tal de facilitar la connectivitat local, la carretera desdoblada comptarà amb sis enllaços.
Dos túnels artificials
En les obres ara adjudicades, cal remarcar la construcció de dos túnels artificials al terme de Castell-Platja d'Aro: un de 78 metres de longitud en la zona del barri de Fenals que permetrà minimitzar afectacions acústiques i paisatgístiques al conjunt arquitectònic de l'església i rectoria de Santa Maria de Fenals; i un altre a la urbanització Mas Ros, de 80 metres de longitud. En el tram situat a continuació del túnel artificial de Fenals, es construirà una calçada lateral per accedir a les urbanitzacions del Cim d'Aro i el Mas-nou.
Entre les estructures previstes, destaquen el viaducte de la nova via desdoblada sobre la riera de Calonge, similar al de la carretera actual, que tindrà 75 metres de longitud, així com el pont sobre el tronc de l'autovia corresponent a l'enllaç Palamós-est, que tindrà 200 metres de longitud.
Així mateix, es formaran diversos passos a diferent nivell que donaran continuïtat a camins o vials que conflueixen en la nova via desdoblada, entre els quals s'ha previst un pont de 90 metres de longitud al vial de Sant Antoni de Calonge.
Projecte de la variant de les Planes d'Hostoles
Una altra de les actuacions adjudicades per GISA és la redacció de l'estudi informatiu de la variant de la C-63 a les Planes d'Hostoles (Garrotxa). Aquesta variant ajudarà a descongestionar el trànsit a la C-63, una carretera de la xarxa bàsica de Catalunya que va des de Lloret de Mar a Santa Coloma de Farners i des de Santa Coloma de Farners fins a Olot, passant per Anglès, la Cellera de Ter, Amer, les Planes d'Hostoles, Sant Feliu de Pallerols i Sant Esteve d'en Bas.
La variant, de la qual ara s'adjudica la redacció de l'estudi informatiu, farà 4 quilòmetres de longitud i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres cadascun i dos vorals d'un metre i mig respectivament. Així, la variant tindrà una amplada total de 10 metres i tindrà un cost aproximat d'uns 11 MEUR.
Està previst que l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental estiguin enllestits a finals de l'any vinent, per iniciar-ne tot seguit la informació pública. Parallelament al projecte de la variant de les Planes d'Hostoles, el DPTOP també té en fase de redacció el projecte de millora de la carretera GI-531 entre les Planes d'Hostoles i Sant Aniol de Finestres, amb una previsió de cost de 4,5 MEUR.
Així mateix, el DPTOP també ha fet altres inversions al territori, com les obres de millora de ferm de la C-63 en els trams que comuniquen la Cellera de Ter i les Planes d'Hostoles, el tram de Sant Feliu de Pallerols i el tram de Sant Feliu de Pallerols a Bas. Aquestes tres actuacions van comportar una inversió de 2,4 MEUR. .