Els pressupostos que l'Ajuntament de Girona sotmetrà aquest dimarts a votació no han convençut al grup de CiU, a l'oposició, que ja ha anunciat que hi votarà en contra. La formació retreu a l'equip de Pagans haver augmentat l'estructura però no pas la inversió i ho comparen amb el pressupost de l'any 2008, que va ser de 97,5 MEUR, una xifra molt similar als 98,08 MEUR que es destinaran el 2010. Segons aquesta comparativa, el consistori hauria augmentat en més de 4,3 MEUR la despesa de personal mentre que les inversions s'han vist reduïdes en 2,2 milions d'euros. 'No són ni de lluny uns bons pressupostos', ha assenyalat el portaveu de grup, Carles Puigdemont.
Per tal de veure les 'prioritats' de l'equip de govern, han comparat les partides destinades als pressupostos d'aquest any amb les del 2008 i hi han descobert diferències substancials que els demostren que 'l'Ajuntament no va bé i que caldria fer canvis profunds en la gestió', segons Puigdemont.
La formació ho resumeix tot dient que han observat com, a iguals recursos, menys inversió i més estructura. Així, en el capítol de personal, s'ha passat de 33,7 milions d'euros a 38,1, és a dir, més de 4,3 milions d'euros, mentre que les inversions han passat de 10,1 milions d'euros a 7,8 milions d'euros, amb 2,2 milions d'euros menys.
Si bé han observat 'algunes millores' en algunes despeses, consideren que els retalls en pressupost no haurien d'afectar a les inversions, sobretot pel context de crisi en què ens trobem. Per altra banda, han alertat del risc que corre la sostenibilitat de l'Ajuntament amb vista als pròxims anys i la seva capacitat d'endeutament.
El regidor de CiU Albert Riera ha assenyalat que són uns pressupostos 'de final d'etapa', fets 'al revés' del context econòmic però amb les 'possibilitats' que té l'actual consistori.
Cap voluntat d'acord
La formació també ha retret a l'equip de Pagans el no haver-los convidat a participar en els pressupostos. 'No hi ha hagut cap voluntat real', ha dit Puigdemont, i ha afegit, 'si un no vol, dos no pacten'. Per altra banda, s'han mostrat interessats a participar activament en dos dels concursos de serveis més importants que hi haurà pròximament, com és la facturació elèctrica i el concurs per a les escombraries, aquesta última valorada en més de 8 milions d'euros. Consideren que cal buscar 'millores' en aquests serveis.