Els Mossos d'Esquadra han detingut a Banyoles un home de 51 anys i n'han denunciat penalment un altre per la seva relació amb el furt del gos Lucky a Navata, a Alt Empordà. El cas es remunta al novembre de 2024, quan la policia va saber que s'havia sostret l'animal de l'interior del pati d'una casa en aquesta població.
L’entitat animalista Lex Ànima va denunciar els fets a la Fiscalia, juntament amb el robatori de cinc border collies més, i els agents van iniciar una investigació que es va encaminar des d'un primer moment a la recerca de la persona que havia estat enregistrada per les càmeres de seguretat de l'habitatge. La policia va localitzar la furgoneta implicada i va identificar-ne el conductor i, després d'una inspecció la mateixa tarda, es va trobar la xapa identificativa de l'animal i rastres de pèl del gos.
La mateixa nit dels fets, els agents van localitzar i denunciar penalment el conductor habitual de la furgoneta per la possible relació amb els fets. L’home, de 29 anys, no va declarar i es va negar a explicar què havia passat. La investigació va determinar que els dos homes que s'havien endut el gos possiblement haurien estat induïts per un tercer, que els hauria fet l'encàrrec.
Els mossos d’investigació de Figueres van continuar les indagacions per poder extreure els indicis necessaris fins a poder identificar l’autor material del furt i la persona inductora del delicte. I, aquest dimecres, van aconseguir totes les dades per confirmar l'autoria del segon ocupant de la furgoneta i se'l va detenir a Banyoles. També es va identificar l'inductor i se'l va denunciar penalment. Aquest dijous s'ha personat en seu judicial, però malgrat la detenció i la denúncia, l'animal no ha estat localitzat.