Distribueixen informació sobre la grip nova a l'aeroport Girona

Publicat el 06 de maig de 2009 a les 18:21

A l'Aeroport del Prat, prioritari per comptar amb vols internacionals i intercontinentals, 12 voluntaris s'han distribuït a tres punts de la terminal A i al vestíbul de facturació de la intermodal. Tot i que els punts de informació no estan identificats correctament encara, els voluntaris ofereixen consells als viatgers procedents de països afectats amb el virus A/H1N1. De moment, amb informació impresa només en castellà i anglès.

A mig matí, eren més els periodistes i despistats que s'han apropat fins el punt de la Creu Roja a la terminal intermodal del Prat que no pas els viatgers interessats en la pràctica informació del Ministeri de Sanitat vehiculada per voluntaris de la Creu Roja, arribats des de Barcelona i Sitges (Garraf).

Els usuaris demanden en general més informació sobre els seus vols que no pas sobre els consells per combatre una possible afectació de la grip nova, segons ha confirmat el director de Salut i Socors de la Creu Roja a Catalunya, David Osorio. Cadascun dels dos torns horaris -de set a dotze del matí i de dotze a cinc de la tarda- dels tres punts informatius de les terminals barceloneses compten amb dos voluntaris, segons ha indicat Osorio.

Retard i problemes logístics del punt informatiu, i poca afluència

De moment, els llocs informatius habilitats al Prat no disposen de rètols identificatius del Ministeri de Sanitat ni de la Creu Roja sinó d'Aena, empresa pública gestora de les instal·lacions, una circumstància que ha fet augmentar la desorientació d'alguns usuaris. La majoria dels pocs viatgers que s'hi han apropat preguntaven pels seus vols o mostradors de facturació.

Segons les previsions de Sanitat, estava previst que aquest servei entrés en funcionament aquest dimarts, quan va començar a múltiples aeroports espanyols. Un portaveu de Creu Roja ha justificat el retard d'un dia apuntant a les dificultats logístiques que comporta la posada en marxa del dispositiu.

Normalitat al Prat

La normalitat a les terminals del Prat era aquest matí absoluta, després de la incidència que va afectar aquest dimarts a uns 300 passatgers d'un vol de Delta Airlines entre Nova York i El Prat, on suposadament viatjava un passatger nord-americà contagiat, un extrem que van descartar els facultatius de l'hospital de Bellvitge, a l'Hospitalet de Llobregat. Durant la jornada, estaven previstes quatre operacions entre Barcelona i els Estats Units. Segons han explicat diverses fonts aeroportuàries, aquest dimecres no hi ha hagut cap connexió entre El Prat i Mèxic.

L'operatiu, repartit en dos torns horaris, fa incidència en el nou virus de la grip, orientada tant als passatgers que han aterrat a les instal·lacions procedents de regions amb afectació com als que s'embarquen cap a l'exterior. A Girona, es garanteix el servei de 10 voluntaris els propers quatre dies i està previst implantar més punts d'informació en 30 aeroports diferents. Els llocs informatius es mantindran operatius fins que les autoritats sanitàries ho considerin convenient.

D'altra banda, la Creu Roja i l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID) van enviar el passat dissabte des de Madrid material de protecció per a facilitar la intervenció d'emergència del virus per 2.400 persones voluntàries de la Creu roja Mexicana.