Els joves detinguts a Girona denuncien els agents per agredir-los i el procés continua obert

Publicat el 20 de març de 2009 a les 18:19
 
Salellas ha explicat que la declaració dels joves 'ha desinflat com un globus' l'atestat de la policia i que els agents que estaven aquest divendres citats a declarar 'no han pogut donar una explicació' sobre el quadre de lesions que presenta Josep Oriol P. T.
 
L'advocat també ha explicat que en les mateixes dependències judicials una metge forense ha revisat el noi i ha 'objectivat' les lesions que presentava. Segons ha detallat Salellas, l'informe mèdic recull una erosió de cinc centímetres en el cuir cabellut, tres centímetres d'erosió a l'ala nasal esquerra, una erosió de dos centímetres a la zona dels pòmuls, contusió labial, erosions en ambdós canells, dolor cervical, contusió amb hematoma a l'espatlla dreta i àrea erosiva de tres centímetres a la zona lumbar.
 
Després de quasi cinc hores de declaració, el jutge ha decidit canviar el plantejament del cas que ha deixat de ser un judici ràpid i s'ha convertit en un procés penal. Ara falta determinar si s'imputen els agents i quins són els que han d'anar a declarar davant del jutge. Els tres joves han quedat en llibertat a l'espera d'una nova citació judicial.
 
Els fets van passar el dijous al vespre quan els joves estaven penjant cartells en suport a Núria Pórtulas a la zona de la plaça Poeta Marquina. Va ser llavors quan les dues versions es contradiuen sobre qui va agredir a qui, però el fet és que un dels joves està imputat per haver donat un cop de puny a un policia local i cal determinar si s'acusa d'un delicte de lesions també als policies implicats en la detenció.
 
En els fets hi havia implicada també Núria Pòrtulas. La noia de Sarrià de Ter (Gironès) va ser detinguda el 7 de febrer del 2007 acusada de col·laboració amb banda armada. Per aquest motiu, el fiscal va demanar cinc anys de presó per a la jove, a més d'una multa de 6.300 euros i 15 anys d'inhabilitació. Després de passar un temps a la presó, serà jutjada per l'Audiència Nacional el proper 13 de juliol.